Consumentenbond.nl
Beantwoord

Absurd hoge rekening van Stichting Goed Thuis"

  • 27 februari 2018
  • 2 reacties
  • 1275 Bekeken

Mijn moeder (92) wordt al jaren twee maal in de week geholpen met douchen door de thuiszorg. (Laurens, in Rotterdam)
Er ligt bij haar op tafel een map waarin de medewerkers hun registratie bijhouden.
In januari kwam onaangekondigd een indicatiesteller die map vervangen voor een digitaal apparaatje waarmee de registratie voortaan gedaan zal worden.
Na twee minuten was die persoon weer weg.
Na enkele weken kwam er van de "Stichting Goed Thuis" voor dit bezoek een rekening van maar liefst €282,24 voor dit huisbezoek!!
Met een ingewikkelde brief over hoe dit af te handelen via de verzekering.
Een mooi voorbeeld van hoe de kosten in de zorg worden opgejaagd!!!
Mijn moeder heeft hierover gebeld naar Stichting Goed Thuis, maar kreeg er geen duidelijke uitleg over het feit waarom dit zo'n absurd hoge rekening is.
Wel werd er gezegd dat de vervaldatum van 1 maart niet zo nauw genomen hoefde te worden.
Dit kan toch zomaar niet???
icon

Beste antwoord door Monique 8 maart 2018, 13:45

Beste @A.C. van der Pot,

Ik zag zojuist dat je lid bent van de Consumentenbond. Heb je je vraag toevallig al voorgelegd aan ons juridisch adviesteam? Wellicht dat zij je meer kunnen vertellen over de juistheid van de rekening.
Je kunt ze van maandag t/m vrijdag dagelijks tussen 08:30 en 18:00 bereiken door te bellen naar 070 - 445 45 45.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Beste @A.C. van der Pot,

Ik zag zojuist dat je lid bent van de Consumentenbond. Heb je je vraag toevallig al voorgelegd aan ons juridisch adviesteam? Wellicht dat zij je meer kunnen vertellen over de juistheid van de rekening.
Je kunt ze van maandag t/m vrijdag dagelijks tussen 08:30 en 18:00 bereiken door te bellen naar 070 - 445 45 45.
Badge

Beste @A.C. van der Pot ,

 

Wat vervelend dat u zo'n nare ervaring heeft gehad met iemand die zich leek voor te doen als een medewerker van Stichting Goed Thuis.Graag wil ik hierop reageren om u onze werkwijze uit te leggen.

Stichting Goed Thuis is een onafhankelijke organisatie die onder andere indicatiestelling verzorgt voor (on)gecontracteerde zorgaanbieders en particulieren met een Persoons Gebonden Budget (PGB). Hiervoor gaan onze Big geregistreerde gespecialiseerde wijkverpleegkundigen niveau 5/6 op huisbezoek bij de klanten, gemiddeld duurt een gesprek een tot anderhalf uur. Hierbij worden gegevens verzameld over de zorgvraag van de klant, diens mantelzorgnetwerk en wordt bekeken of er mogelijk zaken spelen die op termijn voor problemen zouden kunnen zorgen. Denk hierbij aan onveilige situaties in huis, de inzet van hulpmiddelen om de zelfredzaamheid te bevorderen enz. Vervolgens gaat de wijkverpleegkundige de uitgevraagde informatie uitwerken in ons software systeem op de computer. Dit doet zij vanuit huis of bij ons op kantoor. Hieruit volgen dan een zorgplan, het indicatiebesluit en metingen die de verpleegkundige heeft verricht. Wanneer het een ongecontracteerde zorgaanbieder betreft of er sprake is van een PGB worden ook hiervoor nog de door de zorgverzekeraar geëiste papieren ingevuld. Inclusief het huisbezoek is de wijkverpleegkundige hiermee 4 tot 5 uur bezig. De verzamelde gegevens worden aan de zorgaanbieder of klant zelf verstrekt waarna er declaratie van de zorg kan plaatsvinden.

Onze wijkverpleegkundige vervangt geen map door een apparaatje. Wij laten niets achter bij klanten. Wij hebben geen werkzaamheden verricht in opdracht van Laurens thuiszorg. Wij sturen geen brieven met daarin de werkwijze over hoe onze rekening in te dienen bij de zorgverzekeraar. 

Ik nodig u uit om contact met ons op te nemen hierover om een en ander verder te onderzoeken. Het lijkt erop dat er iemand uit naam van onze stichting heeft gehandeld. U kunt ons bereiken op telefoonnummer 085-018 57 44

 

Hartelijke groet,

G.Valentijn, Senior Wijkverpleegkundige Stichting Goed Thuis

 

 

 

Reageer