gratis artikel

Algenoliecapsules: wanneer gebruik je ze?

• 4 August 2022
  • 8 reacties
  • 1105 Bekeken
Algenoliecapsules: wanneer gebruik je ze?
Badge +8
  • Community Manager
  • 2176 reacties

Vis eten beschermt tegen hart- en vaatziektes. Maar als je liever geen vis eet, kun je de gezonde omega 3-vetzuren toch binnenkrijgen door algenoliecapsules te slikken.

In dit gratis artikel uit de Gezondgids van augustus 2022 lees je meer over deze capsules.

Heb jij wel eens algenoliecapsules gebruikt? Praat mee!

8 reacties

Reputatie 2
Badge +2

Geweldig artikel en mooi om te zien hoeveel fabrikanten hiermee aan de slag zijn gegaan. Omdat ik geen vis meer eet en dit zo wil houden heb ik een van de in het artikel genoemde verpakkingen met algenolie-capsules besteld.
De algenolie past ook mooi in een poging om de vitamine-D meetwaarde op peil te houden. Na bloedonderzoek in mei bleek de vitamine-D meetwaarde onder de ondergrens te zitten en na 6 weken wekelijks een ampul met 25000IE was deze bij het bloedonderzoek in juni nog maar net boven de ondergrens.
Nu zit ik met huisarts advies op dagelijks 800IE (20mcg) van de drogisterij.
Vitamine-D zou volgens het voedingscentrum beter opgenomen worden met iets van vet of olie in de darmen. Deze twee samen ingenomen zou dat dus moeten kunnen bewerkstelligen.

Goed. We zijn dus in het stadium aanbeland dat de aarde niet meer genoeg (vis, in dit geval) voortbrengt om ons te voeden en we moeten het dus met pilletjes doen. En toch zijn er mensen die de problemen ontkennen. Anderzijds snap ik het wel dat mensen niet mee willen doen. Vrolijk wordt het er niet van.

Reputatie 1
Badge

En de capsules van Testa worden niet meegenomen in de test? Dan heb ik persoonlijk niks aan de vergelijking.

Een aantal belangrijke zaken mis ik. 

Ee wordt niets geschreven over de capsules van worden gemaakt.  Goedgekeurd zegt helaas weinig over hoe gezond of schadelijk deze zijn.

Daarnaast lees ik niets over zware metalen in visolie die zich ophopen in grotere vissen.

Een bevestiging van de voorzichtige en ietwat laffe opstelling van de consumentenbond.  Keurig binnen de lijntjes van de grote ngo's die de dienst uitmaken. 

Reputatie 1
Badge

Via Testa heb ik ook een test gedaan over het gehalte aan omega 3 in mijn bloed. Zeer interessant! Ze werken samen met een lab in de UK. Meten is weten!

Reputatie 3
Badge +2

Een aantal belangrijke zaken mis ik. 

Ee wordt niets geschreven over de capsules van worden gemaakt.  Goedgekeurd zegt helaas weinig over hoe gezond of schadelijk deze zijn.

Daarnaast lees ik niets over zware metalen in visolie die zich ophopen in grotere vissen.

Een bevestiging van de voorzichtige en ietwat laffe opstelling van de consumentenbond.  Keurig binnen de lijntjes van de grote ngo's die de dienst uitmaken. 

Dit is geen vis maar algenolie en er wordt wel degelijk op zware metalen getest anders mogen ze het niet op de markt brengen.
En vergeet ook niet over gif stoffen zoals van medicijnen te informeren. 

Ik mis de Omega-3 capsules van Testa in dit onderzoek ook, deze gebruik ik al jaren

Reputatie 1
Badge

Ik mis de Omega-3 capsules van Testa in dit onderzoek ook, deze gebruik ik al jaren

Precies. Net zoals ik. En het zijn uitstekende algenolie capsules want uit de test is gebleken dat ik er voldoende van in mijn bloed heb. Ik blijf de Testa algenoliecapsules dus echt wel gebruiken!

Reageer