Apotheek/zorgverzekeraar/eigen-risico.

• 16 August 2015
  • 2 reacties
  • 300 Bekeken

Badge +1
Beste leden van de community,

Wij hebben onlangs een overzicht gehad van het eigen risico om te betalen. Het viel ons op dat je voor hetzelfde medicijn meer eigen risico moet betalen. Met de lijst naar onze apotheek en Zilveren kruis gebeld. Voorbeeld-Tramadol 150 mg apotheek declareert € 10.55 bij het Zilveren kruis-Zilveren kruis vermeld op het overzicht eigen risico € 18,07-antwoord van het Zilveren kruis-wij kijken of de apotheek een contract heeft bij ons-het merk medicijn-dagprijs medicijn-het aantal. De medewerker heeft ons 3x in de wacht gezet-informatie inwinnen ?-en kon ons niet overtuigen met de antwoorden die hij gaf. P.S. wij hebben contact opgenomen voor dit bericht bij de consumentenbond het antwoord, ik ben panellid en geen lid van de consumentenbond hier doen wij niets mee.

Groet,

Geert

2 reacties

Ik vind je verhaal wat lastig te begrijpen maar raar idee, is verschil niet het eerste uitgifte gesprek?
Ook ik vermoed dat het verschil de afleveringskosten zijn. ( deze zijn ongeveer €7,50 en het eerste uitgiftegesprek kost ook omgeveer zoveel, zodat de kosten bij eerste uitgifte ongeveer €15 bovenop de kale prijs van het medicijn zijn ( zie voor de kale prijs van het medicijn de website www.medicijnkosten.nl) ).

Maar aan de apotheek is te verwijten dat zij het bedrag niet inclusief de diverse kosten apotheek doorgeven.

In de bijlage ziet u de prijs van 30 tabletten Tramadol 150 mg, afkomstig van de website medicijnkosten.nl.

PS ik zie nu pas dat het een oud topic is! Ik laat mijn reactie toch staan, omdat de uitleg nog steeds klopt.

Reageer