Consumentenbond.nl

Beste koop Vision, toch niet zo onschuldig. allergeen Oxybenzone !

• 5 juni 2018
  • 8 reacties
  • 10558 Bekeken

Gisterenmiddag voor het eerst het anti zonnebrandmiddel Vision gebruikt op mijn gezicht. Vanmorgen konden mijn ogen bijna niet open, zo opgezwollen waren de oogleden. Ook had ik grote wallen onder mijn ogen.
Ik legde het verband met Vision omdat dat voor de hand lag. Eigenlijk zou dat niet zo moeten zijn, want Vision bevat volgens de Consumentenbond geen allergenen. Maar na even op het internet gekeken, had ik het allergische ingredient gevonden; Oxybenzone.!! Een al jarenlang verdachte stof, die onder meer gebruikt wordt als zonnefilter en ook in andere dure merken aanwezig is zoals Clinic.
Dat ik niet de enige ben die hier last van kreeg bleek al snel. Het internet staat vol met waarschuwingen en ervaringen.
Omdat juist mensen met een gevoelige huis naar Vision kunnen grijpen, schrijf ik deze waarschuwing.
Ondertussen neemt de zwelling langzaam af. Helaas zijn er ook verhalen van mensen die jarenlang last houden, bijvoorbeeld na het gebruik van een dagcrème waar het in zit.
Ik vind dit best een misser van de Consumentenbond !

8 reacties

Hoi,

Wat vervelend om te horen dat je allergisch reageert op deze zonnebrand. Zou je een foto kunnen posten van de fles die hebt gebruikt, en vooral ook de lijst met ingrediënten? Op die lijst zou oxybenzone er op moeten staan onder de naam "BENZOPHENONE-3". Dit is inderdaad een twijfelachtig ingrediënt, dat een allergische reactie op kan wekken, maar ook te boek staat als hormoonverstorende stof.

In de door ons bekeken Vision spray zat dit ingrediënt echter niet. Dus we zijn wel benieuwd of de door jouw gekochte fles anders is dan die van ons.
Dezelfde spray en Benzophenone-3 staat duidelijk vermeld.

Dit staat op de site van Vision onder veelgestelde vragen.

Ik gebruik al jaren Vision zonnebrand en nu krijg ik ineens een allergische reactie van Vision. Hoe kan dit?
Er kunnen meerdere redenen zijn waarom je last krijgt van een allergische reactie. Zo kan het zijn dat de huid overgevoelig is geworden voor de bestanddelen van Vision en dat je hierdoor een allergische reactie hebt gekregen. Ook kan het komen doordat de Vision-formules zijn gewijzigd. In de nieuwe formules worden andere zonnefilters gebruikt voor een verhoogde bescherming tegen de zonnestralen. Het kan zijn dat je huid niet goed tegen deze zonnefilters kan of tegen een ander bestanddeel van de nieuwe formule. Je kunt het beste laten uitzoeken bij de dermatoloog waarvoor je allergisch bent, zodat je op zoek kan gaan naar een product waarvoor je niet allergisch bent.
Ok dan... Dat ziet er wel even wat anders uit dan dat wat wij hebben getest. Die ingrediëntenlijst vinkt een hoop foute vakjes aan zo op het eerste gezicht. We gaan er mee aan de slag. Bedankt voor de melding en we komen er zo snel mogelijk op terug.
Dag Bart !
Ik heb gemaild naar Vision en heb o.a. de volgende reactie gekregen;

Wij betreuren het zeer te vernemen dat u een heftige allergische reactie heeft gekregen rondom uw ogen. Wij bieden u bij deze onze welgemeende excuses aan voor het ongemak!
U geeft aan dat u gereageerd heeft op de oxybenzone in het product, dan heeft u nog de ‘oude’ Vision All Day gebruikt? Welke precies en graag batchnummer?

Vision heeft in 2017 haar formule verbeterd, naam gewijzigd van All Day naar Every Day, verhoging UVA-bescherming en nu zit er ook geen oxybenzon en parabenen meer in. Combinatie van vernieuwde minerale en chemische UV-filters zijn nu nog beter geschikt voor de gevoelige huid en zorgt voor een directe bescherming tegen de zon.

Vision biedt mij een vervangende spray aan; de nieuwe Every day i.p.v de oude All day. Jammer dat ze alleen de naam hebben veranderd op de oude verpakking. Een vergissing is snel gemaakt!

Bovenstaande betekent in elk geval, dat de consumentenbond geen blaam treft. Mijn excusus !
U heeft inderdaad een oude flacon gekocht, die verwarrend genoeg te herkennen is aan het rode "Nieuw" lipje links bovenin het etiket. Ook heet de nieuwe (door ons geteste) dus inderdaad "every day" ipv "all day".

Toch opvallend. Deze oude versie bevat een hoop discutabele ingrediënten, en was daar in onze test op afgewaardeerd. Hij had dan vrijwel zeker geen predikaat kunnen krijgen, hoe goed de bescherming ook was. Hopelijk verdwijnt de oude versie snel uit de winkels.
Badge

Gisterenmiddag voor het eerst het anti zonnebrandmiddel Vision gebruikt op mijn gezicht. Vanmorgen konden mijn ogen bijna niet open, zo opgezwollen waren de oogleden. Ook had ik grote wallen onder mijn ogen.
Ik legde het verband met Vision omdat dat voor de hand lag. Eigenlijk zou dat niet zo moeten zijn, want Vision bevat volgens de Consumentenbond geen allergenen. Maar na even op het internet gekeken, had ik het allergische ingredient gevonden; Oxybenzone.!! Een al jarenlang verdachte stof, die onder meer gebruikt wordt als zonnefilter en ook in andere dure merken aanwezig is zoals Clinic.
Dat ik niet de enige ben die hier last van kreeg bleek al snel. Het internet staat vol met waarschuwingen en ervaringen.
Omdat juist mensen met een gevoelige huis naar Vision kunnen grijpen, schrijf ik deze waarschuwing.
Ondertussen neemt de zwelling langzaam af. Helaas zijn er ook verhalen van mensen die jarenlang last houden, bijvoorbeeld na het gebruik van een dagcrème waar het in zit.
Ik vind dit best een misser van de Consumentenbond !

Hallo ik was op zoek naar info over allergische nav vision en toen kwam ik hier. Ik heb een ander middel. Vision face fluid 50+. Speciaal gekocht omdat ik snel verbrand. Ik was er helaas later achter omdat ik het een tijd gebruikt had en toen nergens last van had. Zitten hier dezelfde foute stoffen in? Bedankt voor de informatie.

Hoi @Gebruiker1587214684,

We kunnen niet zo veel zeggen over dit product zonder de ingrediëntenlijst te bekijken. Kun je daar een foto van plaatsen?

Er zijn allerlei ingrediënten waar je een reactie van kunt krijgen, en hoe je ergens op reageert is voor iedereen anders. Als je vaak dit soort reacties op cosmetica hebt kun je het beste een allergietest laten doen via je huisarts. Dan kun je er achter komen welke ingrediënten je moet vermijden.

Reageer