Consumentenbond.nl
Beantwoord

Betere Bloeddrukmeter(s)?

• 16 maart 2019
  • 11 reacties
  • 7827 Bekeken

Badge +1
Ik wil een bloeddrukmeter kopen. Ik kon geen betrouwbare test voor bloeddrukmeters vinden. Ik kon ook geen test bij Consumentenbond vinden.

Hebben jullie misschien een idee welke bloeddrukmeters (opper arm) beter zijn?

groet.
icon

Beste antwoord door L.J.F. de Ruiter 17 maart 2019, 11:58

Beste Erzurum,
Verlaat je maar helemaal op Bert, hij is er altijd vroeg bij, ik lees het nu pas, en vervolgens heeft ie altijd gelijk.
Wat mezelf betreft, wij moeten thuis ook regelmatig onze bloeddruk meten en doen dat met de Omron en met een Beurer. We hebben er dus twee, eerlijk gezegd drie, maar deze laatste is een polsbloeddruk meter een MBO, maar vinden we zelf niet zo betrouwbaar. Aan al die goedkope aanbieding meters beginnen we niet, kan ik ook niet adviseren. Omron en Beurer zijn goede en kwaliteitsmerken....... maar ja ook effe duurder. Groeten Leo.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Volgens een oude test 2015 van de Consumentenbond was Omron de beste.

Deze pagina staat op vele websites op internet, daar heb ik hem vandaan.

Badge +1
Dank u wel Bert!
Groet
Reputatie 6
Badge +6
Beste Erzurum,
Verlaat je maar helemaal op Bert, hij is er altijd vroeg bij, ik lees het nu pas, en vervolgens heeft ie altijd gelijk.
Wat mezelf betreft, wij moeten thuis ook regelmatig onze bloeddruk meten en doen dat met de Omron en met een Beurer. We hebben er dus twee, eerlijk gezegd drie, maar deze laatste is een polsbloeddruk meter een MBO, maar vinden we zelf niet zo betrouwbaar. Aan al die goedkope aanbieding meters beginnen we niet, kan ik ook niet adviseren. Omron en Beurer zijn goede en kwaliteitsmerken....... maar ja ook effe duurder. Groeten Leo.
Reputatie 6
Badge +6
Sorry, dat vergeet ik nog, vanwege hartfalen en vooral fibrilleren moet mijn vrouw regelmatig meten. Echter de hartslag wisselt per minuut, dan 70 dan ineens 140 enz. De goedkope bloeddrukmeters kunnen dat niet aan en snappen er kennelijk niets van, ze geven dan telkens error. Dus denk ook aan waar je hem voor nodig hebt, lees alles goed, lees wat hij kan enz. Groeten Leo.
Badge +1
Dank u wel Leo! Ik denk dat ik Omron M6 zal kopen.
groeten,
Badge +1
Toevallig: sommige "academische artikel" uit het VK concludeert dat Omron M7 prima is. Het is geen vergelijking omdat het alleen maar over Omron M7 spreekt. Maar gek genoeg zegt het dat Omron M6 Comfort een 'nieuwer model' is. Misschien is de Omron M7 die daar genoemd wordt geen Omron M7 IntelliIT maar een oudere model is.

Misschien is het nog een onbeteouwbaare 'Zwitsers xx instituut beveelt je Colgate tandpasta aan'-achtige reklame "academisch artikel". Ik weet het niet. Maar ziet er overtuigend uit ...

https://www.academia.edu/30616438/Validation_of_the_Omron_M7_HEM-780-E_oscillometric_blood_pressure_monitoring_device_according_to_the_British_Hypertension_Society_protocol
Reputatie 6
Badge +6
Geachte Erzurum,
Ik denk dat je het goed gedaan hebt. Je hebt een goede keuze gemaakt. In de begeleidende test staat de Omron bloeddrukmeter ook als de beste. De M6 bovenaan en de M7 iets eronder en daarna de Breurer. Als je niet in testen gelooft, is niets goed, maar heb je er vertrouwen in dat zijn Omron en Breurer dus de beste meters.

Van de Omron heb ik zelf de de M7, hij ligt momenteel voor me, en is heel vaak (en nog) gebruikt......... en heeft nooit problemen gegeven. Het is een stevige, betrouwbare meter, luxe uitvoering met alles erop en eraan en geeft alles secuur door, ook hart/polsslag. Hij werkt op stroom en/of batterijen (ook een voordeel) en zit in een kunststof doos met vakken waarin hij precies past met slang en armband en snoer. Ik heb niet opgezocht wat het verschil is tussen M6 en M7, je gaat er alleen maar door twijfelen, wel zit er verschil in aankoopbedrag, kan ook belangrijk zijn. Niettemin kan het geen kwaad als u zich nog eens oriƫnteert in welk model u nemen zal. Maar hou het bij deze kwaliteitsmeters, het gaat om uw of medefamilieleden hun gezondheid..... en dat mag wel wat waard zijn. Groeten Leo.
Badge +1
Dank u wel Leo!
Groeten.
Reputatie 5
Badge +7
Goedemorgen @Erzurum , fijn dat je zo snel bent geholpen door de community! @Bert en @L.J.F. de Ruiter dank je wel, top!

Bijgaand (pdf) vind je het hele artikel Test Bloeddrukmeters uit de Gezondgids van augustus 2015, waarin ook de tabel staat die @Bert heeft gedeeld.

In de Gezondgids van februari 2019 wordt trouwens nog verwezen naar een recentere test van onze Duitse collega's Stiftung Warentest.

Succes met je definitieve keuze, laat je ons nog weten welke het geworden is?

Goede dag! Ik heb ook 2 weken geleden Omron M7 IT gekocht. Ik ben zo blij, omdat kan via bluetooth alles bewaren in je telefoon. Voor de merk heeft mijn huisarts aanbevolen. Het spijt me niet voor de keuze! Suxces!
Reputatie 6
Badge +6
Beste @BILYANA ,
Je hebt dus een goede keus gedaan en hier zal @Erzurum zeker ook wat aan hebben, voor zover hij al niet besloten heeft. Maar daarover hoeft hij zich geen zorgen te maken want de Omron bloeddrukmeters zijn echt kwaliteitsmeters en Bert heeft laten zien dat ze bovenaan een bloeddrukmetertest staan. In de Stiftung test worden ook andere merken genoemd, en oordeelt men daar de Braun goed (ken ik niet), maar dat zal ook best een goede meter zijn, verschillen zullen er altijd blijven. Dus of je nu een Omron M6 of M7 kiest, kwalitatief zullen ze zeker goed zijn, er zullen verschillen in detail zijn. Groeten Leo.

Reageer