Consumentenbond.nl

Betere service zorgverzekeraar: reden om over te stappen?

• 24 oktober 2017
  • 9 reacties
  • 2391 Bekeken

Reputatie 2
Badge +3
Hoe jammer het ook is dat de zorgpremies waarschijnlijk weer stijgen, de meeste mensen zijn best tevreden met hun huidige verzekeraar. Dat blijkt uit ons onderzoek samen met 10.000 consumenten. Vooral de kleine verzekeraars doen het goed met hun serviceverlening. Bekijk het gratis artikel!

Is goede serviceverlening een reden voor jou om over te stappen? Praat mee!

9 reacties

Badge +1
Serviceverlening leek voor ons nooit een issue. Maar na jarenlang bij VGZ gezeten te hebben kregen we drie jaar geleden alleen maar foute facturen, onterechte afkeuringen van declaraties, slechte correspondentie, eindeloze excuses en bossen bloemen. Alleen de laatste zou door mogen gaan maar er gaat zoveel tijd en ergenis in zitten dat we zijn overgestapt. En wat bleek: de nieuwe zorgverzekeraar CZ bleek veel effectiever en netter te werken. Een verademing.
Als we de laatste jaren bij de VGZ evalueren dan blijkt dat fuseren en reorganiseren ze de das heeft omgedaan.
Reputatie 2
Badge +1
Mijn vrouw en ik zitten sind tientallen jaren bij CZ en zijn over de service werkelijk buitengewoon tevreden. Natuurlijk als twee bedrijven bij elkaar komen worden er veel fouten gemaakt. Veel mensen hebben deze ervaring met Ziggo/ UPC. Maar sinds ik met pensioen ben, moet ik ook op de centen letten. Dus als CZ te kostbaar voor ons wordt, hebben wij geen keus!!!
Ik vind service en klantvriendelijkheid het allerbelangrijkste...ik betaal liever iets meer maar dat ik normaal menselijk behandeld word, dan dat ik 10 keer moet bellen en het nog niet goed opgelost is. Ik ben al zeven jaar ziek en heb veel met mijn ziektekostenverzekering te maken gehad, dan ga je de goede service en kennis van een verzekeraar extra waarderen.
Reputatie 5
Badge +7
Welkom op het forum @A.R. van Pel! Ik begrijp dat je bij je huidige verzekeraar die goede service dus krijgt? Fijn te horen! Bij welke verzekeraar zit je?
Dat zou ik ook graag weten. Volgens het Consumentenbondonderzoek zijn verzekerden het meest tevreden over de kleine zorgverzekeraars. Ik heb recent DSW en Zorgdirect aan de telefoon gehad. Zij waren zeer vriendelijk maar ook deskundig. Van vroeger heb ik ervaring met de Friesland. Zij zijn ook vriendelijk en deskundig.
Service is bij mijn verzekering geen probleem. Als het gaat om de vraag wat belangrijk is, dan moeten de verzekeraars al het nodige voor 100 %vergoeden en niet zoals in sommige gevallen voor 80%.
Het gaat mijn inziens niet zo zeer over de service verlening maar over de vergoeding.
Twee voorbeelden:
1
Mijn vrouw moest aan haar nekhernia geopereerd worden. In Nederland durfde niemand dat aan en kwamen zodoende bij het UZ in Gent.
Verzekeraar CZ besloot op het laatste moment dat ze niet wilde betalen. Via de geschillencommissie kregen we 1,5 jaar later ons gelijk en werd CZ dus in het ongelijk gesteld. Wij waren gelukkig tijdig overgestapt naar Ditzo die nergens moeilijk over deed.
Bij CZ moet je dus niet zijn!
2
Ik heb bij de Melles Hoornvlieskliniek een operatie onder gaan.
Ditzo vergoed 2600 van de totale 5200 euro
DSW zou 2000 van de totale 5200 euro vergoeden
ONVZ (16 euro per maand duurder) zou het totale bedrag van 5200 euro vergoeden
Dat u het maar weet!
Voor mij blijven het allemaal oplichters!
Stap vooral NIET over naar ZorgDirect wanneer je voor betere service gaat. Het is daar een puinhoop, vreselijk!
Eerst kregen we zorgpasjes met de verkeerde naam erop, terwijl ik die toch echt correct had ingevuld. Ikke bellen, en correct invullen werd ook telefonisch bevestigd. Eerste polis was dus ook met verkeerde namen.
Er kwam een 2e polis en nieuwe pasjes.

Uit het niets, zonder uitleg-brief kwam op 11 januari een 3e polis met een iets hoger maandbedrag...
Op 18 januari kreeg ik een factuur (gedateerd 19 januari!) voor een maandbedrag plus "verrekening". Geen idee wat dat is, dus ik ging maar weer bellen. Tsja dat wisten ze daar ook niet. Ze gingen het uitzoeken. Nog niks teruggehoord natuurlijk.

Maar ik heb het gelukkig nu zelf ontdekt: we hebben afgesloten via de consumentenbond en zouden 5% collectiviteitskorting moeten krijgen. Om een of andere reden is er een te hoog bedrag aan korting op die 2e polis gezet.
Daarom kwam er op 11 januari een 3e polis kreeg, zonder uitleg-brief. Op deze 3e polis staat pas de juiste collectiviteitskorting.

Ik vertrouw ze voor geen meter meer. Ik zou graag overstappen, maar zit er helaas dit jaar aan vast.

Anderen dit soort gedoe met ZD meegemaakt?

Reageer