Consumentenbond.nl

Bril kopen op afstand

Reputatie 7
  • Super betrokken deelnemer
  • 2694 reacties
Daarnet zag ik op de buis die imternet brillenzaak weer langskomen. Ik vraag me af hoe je in hemelsnaam een echt goede bril kunt kopen via het Internet. Er worden wel allerlei dingen gevraagd die je zelf kunt controleren als je een computer hebt met alles erop en eraan maar kun je daarop alle afwijkingen zien. Het aantal mogelijke oogafwijkingen is niet te tellen. Wat is het,volgende? Een kunstgebit, gehoorapparaat?

6 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Ik heb daar weleens navraag naar gedaan, maar ze verwachten van je dat je je ogen bij een andere opticien laat meten. Zo zou het wellicht ook wel moeten lukken, lijkt mij. Desondanks heb ik inmiddels wel een bril van de ''fysieke'' opticien. Ik ben wel heel erg benieuwd of er community-leden zijn die wel een bril via het internet hebben gekocht, en of dat goed is gegaan.
Reputatie 7
Daar ben ik inderdaad ook benieuwd naar. Ik heb van die leesbrilletjes die je overal kunt kopen maar ik wil een wat betere die ook een beetje leuk moet zijn. Ik kan ook naar de opticiën maar ik ben gewoon nieuwsgierig. Op hun site staan aanwijzingen voor dingen die je zelf kunt controleren maar wat snap ik niet helemaal dat weet een opticiën wel.
Reputatie 7
Badge +4
Dit lijkt mij helemaal niks.
Je moet toch ook o.a. de brandpuntsafstand tussen beide ogen goed weten.
Het risico op ernstige hoofdpijn, vermoeidheid en allerlei andere klachten ligt hierbij op de loer.
Ik vind het ook vreemd en niet netjes om bij een opticien je ogen op te laten meten en dan vervolgens via internet ergens anders een bril te bestellen.
Reputatie 7
Daarnet heb ik op de site van trustpilot wat reacties bekeken. Ik vond er 79. Daarvan zijn er 31 ronduit negatief, een aantal is positief en een aantal mensen heeft twijfels. In ieder geval zijn er maar weinig die C.T. de hemel inprijzen.
Bovendien staat de website vol met taalfouten, geen tikfouten, het lukt me niet om iets dat daarvan wemelt serieus te nemen maar ik geef ze het voordeel van de twijfel omdat het lijkt dat de tekst door een vertaalmachine is gejast.
Ik heb een aantal brillen bij CT gekocht en ik ben er erg blij mee. Ik wissel bij de opticien gekochte brillen met die CT brillen af. Ik vind brillen zo duur, vooral zonnebrillen, en op zo'n webshop vul ik gewoon het recept in van de opticien en hoppa! Maar ik kan me voorstellen dat je met een wat ingewikkeldere oogsituatie anders naar zo'n winkel kijkt.
Reputatie 7
Geen idee of het al werkt maar dit komt er dus aan:

https://www.fastcompany.com/90220053/now-you-can-scan-your-glasses-and-instantly-learn-your-prescription

Moeten je ogen natuurlijk niet achteruit gaan.

Reageer