Consumentenbond.nl

CoronaMelder: heb jij 'm al gedownload?

• 12 oktober 2020
  • 34 reacties
  • 3410 Bekeken
CoronaMelder: heb jij 'm al gedownload?

Toon eerste bericht

34 reacties

Mijn zoon is correct door de app gemeld dat hij in de buurt was bij een besmettelijk persoon (in de supermarkt). Meteen laten testen en hij bleek ook besmet. Maar dankzij de Corona app geen anderen aangestoken!

Volgens mij is het privacy risico veel kleiner dan bij de Google, Apple en Facebook/Whatsapp producten, die we klakkeloos gebruiken, en die niet worden onderzocht door deskundigen tot op source code nivo. En dan heb ik liever de overheid, met een toepassing die ook echt helpt.

Badge

Mijn mening over de corrone-app: Dat ding gaat nooit goed werken omdat hij op bluetooth gebaseerd is. Daar kun je in de verste verte geen afstanden mee schatten, laat staan meten. Als mijn app zou vertellen dat ik positief ben, dan worden mijn directe buren (in een rijtjeshuis) onmiddellijk gewaarschuwd dat zij dicht bij een besmet iemand zijn geweest, daarna de buren van de buren etc. Er zullen vele valse meldingen komen!

Reputatie 6
Badge +3

Als mijn app zou vertellen dat ik positief ben, dan worden mijn directe buren (in een rijtjeshuis) onmiddellijk gewaarschuwd dat zij dicht bij een besmet iemand zijn geweest, daarna de buren van de buren etc. Er zullen vele valse meldingen komen!

Zo werkt het niet. Als je bericht krijgt dat je bij een besmet iemand in de buurt bent geweest moet je, je eerst laten testen. Ben je positief dan meld je dat de app en krijgen de buren een bericht. Die laten zich dan ook testen. Als dat negatief is stopt het berichten sturen.

Badge

Als mijn app zou vertellen dat ik positief ben, dan worden mijn directe buren (in een rijtjeshuis) onmiddellijk gewaarschuwd dat zij dicht bij een besmet iemand zijn geweest, daarna de buren van de buren etc. Er zullen vele valse meldingen komen!

Zo werkt het niet. Als je bericht krijgt dat je bij een besmet iemand in de buurt bent geweest moet je, je eerst laten testen. Ben je positief dan meld je dat de app en krijgen de buren een bericht. Die laten zich dan ook testen. Als dat negatief is stopt het berichten sturen.

Dat schiet lekker op. Dan ben je zo maar acht dagen verder. Dan heeft zo'n app helemaal geen zin….

Reputatie 2
Badge +1

Ik loop al een paar dagen te hoesten en ook wat keelpijn. Mijn coronamelder geeft echter niets aan dus dan heb ik gelukkig geen corona.

Zal wel een verkoudheid zijn

Vooropgesteld ik geloof best dat het wat is. Maar je hoort noooit "er gaan zoveel mensen dood aan griep". Ik wil hier niet mee zeggen dat ik de regels aan mijn laarslap. Maar een mondkapje en voorhoofd temperatuur meten noem ik lariekoek, schijnveiligheid. Wat zegt de temperatuur van het voorhoofd, helemaal niets. Je kunt koorts niet op die manier meten. Wil je daadwerkelijk weten of iemand korts heeft moet je dat rectaal meten. Dan kun je Coreanna hebben zonder koorts. Maar andersom is ook mogelijk. Dus schijnveiligheid. 

Reputatie 7
Badge +4

dus mijnheer is een ‘ontkenner’!? 

@Arie-B 
Ik zag ook al testjes op tv met koortsmeting op verschillende manieren.
Het is mogelijk om de temperatuur rectaal te verhogen terwijl het in het hoofd nog laag is.
Dat deden ze in de uitzending door het lichaam zwaar te belasten en warm inpakken.
Maar dat is geen koorts door een virus.
Dat is plaatselijk de verkoeling door de huid belemmeren.(hyperthermie)
Als oor/voorhoofd metingen een slechte meetmethode zou zijn, zouden ze het in het ziekenhuis ook niet toepassen.

ik kan hem niet gebruiken want ik heb een iPhone 6 en daar werkt de app niet op!

Reageer