Covid toeslag en zorgverzekering

• 19 September 2020
  • 4 reacties
  • 345 Bekeken

Ik heb het item gelezen Covid toeslag bij de mondhygienist, maar toch wil ik ook mijn mening hierover geven.

De tandarts die ik bezoek rekent bij elk bezoek dat ik afleg (ook al gebeurt er niets bijzonders)  de Covid toeslag van € 4,26. Van mijn zorgverzekering krijg ik hierover € 1,07 niet vergoed. Ik wil graag weten of dat bij andere zorgverzekeringen ook is. Ik ben het er namelijk niet mee eens, waarom wordt niet het gehele bedrag vergoed. Waarom extra verdienen aan Covid.

Gelukkig geld deze maatregel maar tot 1 november a.s.:mask:

4 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Zorgverzekeraar DSW heeft vandaag 22-09 de zorgpremie voor 2021 bekend gemaakt.  Deze stijgt bij hen € 6,50 per maand, hetgeen meer is dan de regering verwachtte. De premieverhoging wordt door DSW verdedigd vanwege de hoge kosten van de zorg en met name noemt men loonkosten en medicijnen. Echter topman Aad de Groot van DSW meldt dat de kosten volgend jaar nog verder zullen stijgen door het Coronavirus, Covid19 dus. Verwacht mag worden dat de Covid kosten dan in de premie zullen worden verrekend en de extra kosten door sommige zorgverleners berekend wel tot het verleden gaan behoren,  ook een mindere vergoeding van de zorgverzekering  zal dan van de baan zijn,  indien alles in de premie wordt doorberekend. Maar dat zal dus 2022 worden. Afwachten maar.

Reputatie 7
Badge +5

ik zou overstappen, zowel van tandarts als van verzekeraar. een hele euro in rekening brengen, hoe durven ze! en dat in deze rare tijden 🤗

Ik ben hier van tevoren niet over geïnformeerd door mijn tandarts. Al heel lang patiënt. En ik ben aanvullend verzekerd voor mondzorg bij het ONVZ (tandfit B). Het valt mij allemaal erg tegen. Ik betaal al genoeg premie. En een tandarts verdient genoeg, mondkapjes en handschoenen gebruiken ze toch al, en dat bekertje waterstofperoxide kost hem/haar de kop niet. Maar om het op de patiënt te verhalen vind ik niet terecht. Ook niet van de zorgverzekeraar.

Reputatie 6
Badge +4

Voor kinderen (tot 18 jaar) wordt de nieuwe toeslag bij bezoeken in het kader van tandheelkundige zorg (dus met uitzondering van beugelbehandelingen) door alle zorgverzekeraars vergoed. Als patiënten aanvullend verzekerd zijn voor mondzorg, is het afhankelijk van het beleid van de zorgverzekeraar of de toeslag wordt vergoed. Patiënten kunnen hierover contact opnemen met hun zorgverzekeraar. Patiënten die geen verzekering hebben, betalen de rekening zelf, zoals dat ook geldt voor de reguliere zorglevering. Wij verwachten van mondzorgaanbieders dat zij hun patiënten voorafgaand aan de afspraak goed informeren over het in rekening brengen van deze toeslag. Het is belangrijk dat patiënten vooraf weten waar ze aan toe zijn.

Bron: https://www.nza.nl/actueel/nieuws/2020/07/29/mondzorgaanbieders-ontvangen-tijdelijke-tegemoetkoming-voor-extra-kosten-in-verband-met-corona

Reageer