cystoscopie

• 27 April 2021
  • 6 reacties
  • 135 Bekeken

In 2002 een cystoscopie gehad…..werd gehaald door de zuster….kleed je je maar uit , en even hier in je blootje blijven staan….ik hoor achter de deur een opmerking tegen de dokter we hebben een mooi exemplaar vandaag.

lig in de beugels ...komt de dokter tussen mijn benen staan, en roept vervolgens 9 leerlingen binnen zonder te vragen of dat wel ok is aan mij .lachend kwamen ze binnen….ze lachte me vierkant uit…..voelde me vernederd,,,pijnlijk onderzoek met veel bloed….overstuur naar huis gegaan,,,,3 dagen incontinent...en weer voor de zoveelste keer een blaasontsteking…

het is 20 jaar geleden...heb er nog trauma’s van….en ja dit is een waargebeurd verhaal

urologen  en assistenten of leerlingen moeten zelf maar eens in de beugels gaan liggen ,en betast worden door een collega...met 9 leerlingen eromheen...eens kijken of je dat zelf dan zo normaal vind.

heb het weer even van mij afgeschreven...de hele geschiedenis komt weer boven nu.

6 reacties

Reputatie 1

Ikzelf ben verpleegkundige. Dit is niet toelaatbaar. Ik zou een formele klacht indienen bij het ziekenhuis. Naam van de arts noemen. Tijd en datum.

Je schrijft in 2002? Of is dat een typefout? Wel erg laat om er nog iets mee te doen

Dag …. Bedankt voor je reactie…. Ik heb zelf in het ziekenhuis gewerkt…

Het was in 2002... Klacht in gediend... Ziekenhuizen gaan daar creatief mee om…. En gelijk krijg je niet.. Helaas... Een vriendin van mij is dit ook overkomen bij de gynaecoloog… Mensen houden daar trauma's aan over.

Het is lang geleden... Maar af en toe komt dit trauma naar boven... Dan lees je weer wat op internet... En ik heb dan de behoefte om het van mij af te schrijven…. Meeste verhalen zijn redelijk positief over een cystoscopie die van mij dus niet.

Ben als de dood dat ik weer naar het ziekenhuis moet... Loop nog liever onder een trein.

Mvg p

Reputatie 1

Bij een volgende gelegenheid (hopelijk niet nodig) zou ik heel duidelijk aangeven wat je is overkomen en dat je het niet zo wilt. Je mag zeker vooraf je eisen stellen. Minimaal een menselijke benadering.

Dat sommige ingrepen pijn kunnen doen is niet te vermijden. Wel te verzachten of te verdoven.

Reputatie 7
Badge +6

Ik ben bang dat velen die veel gebruik moeten maken van de zorg wel voorbeelden kunnen geven van dingen die niet goed gingen . Zorgmedewerkers klagen wel eens over het gedrag van sommige patienten . Nou , sommige van  hun kunnen er ook wat van . Klagen wordt niet veel gedaan om meerdere reden die ik wel snap . Beter is om dergelijke figuren trachten te mijden . 

Het is me opgevallen, dat ze in het ziekenhuis waar ik af en toe kom.
Sinds een paar jaar, heel uitdrukkelijk vragen of er iemand mee mag kijken en vertellen waarom ze dit vragen.
En de botte slagers sterven ook langzaam uit.
Toch ben ik er recent nog een tegen gekomen.
Ik had het door en ben ontsnapt aan de aanslag op mijn lichaam.

Hi... Dat is netjes als ze dat aan de patiënt vragen…. Zonder iemand voor het blok te zetten…. Bij mij viel de klacht nog mee....vaak blaasontsteking….. Je kan ook kanker hebben…. Dat is dan dubbel ellendig als je zo word behandeld…...mvg

Reageer