Dé oplossing voor zorgverzekeraars en wij!

• 19 June 2015
  • 5 reacties
  • 158 Bekeken

Al zolang de "nieuwe" manier van zorgverzekering bestaat betalen we veel minder aan zorgkosten dan dat we kosten. Ik ben diverse keren geopereerd (kanker), ben gedotterd, ik moet tenminste elk kwartaal naar het ziekenhuis en slik 10 verschillende medicijnen per dag. Dat laatste zal ik m'n hele leven blijven doen, is me verteld. De medicijnen kosten alleen al zo'n € 350,- per maand. We betalen momenteel rond € 200,- aan onze zorgverzekeraars.Ik alleen € 85,- Zou ik via m'n huidige verzekeraar overstappen op een andere die bijv. € 90,- kost dan zou alleen al op m'n medicijnkosten € 840,- per jaar besparen. Ik zal vrijwel zeker nog wel weer een aantal keren in het ziekenhuis terecht komen. EÉn nacht kost € 900,-

Zou het geen idee zijn om hem voor te stellen dat als wij overstappen op een andere verzekeraar, hij 5 of 10 jaar of zelfs ons hele leven die premies gaat betalen? (Dat "hele leven" is niet zo heel erg lang meer. We zijn 65.) Dan is hij stukken goedkoper uit!

Ik vind dat ik nu al vast voor deze vondst een flinke donatie verdien.

5 reacties

Zo krijgen we dan na de "Bad bank" de "Bad patient".
Excusez le mot, maar bovenstaand verhaal klinkt me als smegma in de oren. (smegma=lulkoek).
In reactie op:

Excusez le mot, maar bovenstaand verhaal klinkt me als smegma in de oren. (smegma=lulkoek).

't Is maar hoe je het bekijkt: Als je nog jong bent, ben je meestal weinig ziek. De verzekeraar ontvangt dan meer van je dan dat hij moet uitgeven. Als je wat ouder bent is dat meestal precies andersom. Dan kan hij toch beter proberen om van je af te komen door je bij z'n concurrent onder te brengen. Dan draait die mooi voor de kosten op.
Ben blij dat ik geen moderator ben........

die vragen moet begrijpen en op het onfatsoenlijke of kwetsende taalgebruik moet letten!
't Is op het randje, maar onder volwassenen heb ik het maar door de vingers gezien. En nu weer on-topic verder, graag.

In reactie op:

Ben blij dat ik geen moderator ben........

de vragen moet begrijpen en op het onfatsoenlijke of kwetsende taalgebruik moet letten!

Reageer