dienst ontbinden

  • 13 maart 2021
  • 1 reactie
  • 37 Bekeken

Badge

Hallo,

 

Ik hoop dat iemand mijn vraag hier kan beantwoorden. Ik heb een pakket gekocht voor laser ontharing van de benen. Nu blijk ik na de eerste behandeling veel dikkere haargroei te krijgen. Ook in mijn gezicht heb ik na 5 behandelingen dikkere haargroei. Tijdens de intake is mijn huid en zijn de haren niet bekeken, ook is niet gekeken naar of de laser geschikt zou zijn voor mijn huid/haren. Van een andere huidtherapeut heb ik te horen gekregen dat de laser bij de desbetreffende praktijk op een te lage temperatuur lasert en dat dat haargroei stimuleert i.p.v. vernietigd. 

In ieder geval wil ik nu de koop van het pakket van de benen ontbinden. Ik neem aan dat het gaat om een dienst en geen consumentenkoop nu het geen roerende zaak is. Als ik het mis heb corrigeer mij. Mijn pakket voor de benen bestond uit 8 behandelingen en ik heb er maar 1 ondergaan. Ik vraag mij af op welke grond ik die aankoop dan kan ontbinden wanneer het pakket niet is afgemaakt. Voor het gezicht heb ik geen pakket gekocht maar losse behandelingen betaald. Net als voor de benen wordt voor het gezicht wordt aangeraden om 6-10 behandelingen te ondergaan, waar ik nog niet op zit. Ik vraag mij echter af nu reeds blijkt dat de laser zijn werk niet doet, of er kan worden gesproken van een wanprestatie?

Voor zover het bij het gezicht en de benen gaat om wanprestatie zou ik de schoonheidsspecialiste (bedrijf waar ik heb gelaserd) de gelegenheid moeten geven om na te komen. De schoonheidsspecialiste zegt dat ik mijn behandeling moet afmaken om resultaat te zien. Nu ik bij de benen juist al schade heb opgelopen (dikker haar) na één behandeling kan ik dat risico niet nemen en haar punt lijkt mij niet logisch. Ook voor het gezicht zou ik dan extra behandelingen moeten aanschaffen, terwijl reeds blijkt dat ik schade heb ondervonden. Houdt '’de kans geven om na te komen'’ in dat de schoonheidsspecialiste verder kan gaan met de behandelingen? 

Ook vraag ik mij af of ik niet kan stellen dat de nakoming onmogelijk is geworden. Ze hebben verder namelijk maar één laser en nakoming met dezelfde laser zou tot hetzelfde effect leiden, dikkere haren. 

 

Mochten er tips of antwoorden zijn dan hoor ik het graag.


1 reactie

Je moet om te beginnen de verkoopvoorwaarden van het bedrijf er eens op naslaan als ze die hebben, waarschijnlijk op de website, wat daar staat over stopzetten en restitutie. Als je daar iets vindt waar je mee uit de voeten kunt gebruik dat dan. Dan kun je altijd vragen en een beroep doen op coulance, nee heb je,  en als dat niets oplevert zul je moeten gaan eisen en dat acht ik niet heel kansrijk, In principe heb je een overeenkomst met de ondernemer en die moet je de kans geven zijn verplichtingen na te komen tenzij je een wanprestatie kunt bewijzen en die zie ik niet.

 
 

Reageer