Dure rit ambulance

• 22 March 2022
  • 7 reacties
  • 196 Bekeken

Badge +1

Amburit van 900€, loos alarm 

Ooit meegemaakt dat er ambulance is gebeld, jij geen enkele verwondingen of aandoeningen hebt gehad en toch mee moet? 

Ik was die dag samen met de buurvrouw met een aangifte bezig van diefstal en na 1,5 uur in gesprek geweest met de ambulance. Plotseling zonder enig gehoor voor het verhaal te noteren neemt ze mij mee naar een andere stad, rit van 860€. Het huidige ziekenhuis is bij mij op loopafstand, waarom je zo in angst zonder aanleiding mee moet naar een andere stad. Die zelfde dag terug gegaan naar huis omdat er niets aan de hand was. 

Hoe gaan julie hiermee om? Denk mee en laat dit soort vreselijke gebeurtenissen niet in herhaling vallen. We leven in Nederland met vrijheid van zorg en behandeling, dit komt aan op onnodige dwang 

Verpleegkundige ontkent alles en zou zogenaamd niet weten waar ik het over heb. Kan mij hier echt aan ergeren want het gebeurd ondertussen wel. Ik heb hier echt moeite mee, het richt schade aan. 

De vergoeding  zorg is opgemaakt door deze rit en had dit eigenlijk beter kunnen besteden aan bijvoorbeeld de mondzorg.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +5

ik heb moeite dit verhaal te geloven. of het verhaal is niet compleet, of je probeert via een omweg alsnog reclame te maken. 

Als je aangifte doet van diefstal kun je toch nooit gedwongen meegenomen worden in een ambu!!!? 

Badge +1

Vind ook heel jammer dat zoiets gebeurd

persoonlijk geen baat bij om zoiets te delen als de kosten onterecht zijn

Ik was die dag samen met de buurvrouw met een aangifte bezig van diefstal en na 1,5 uur in gesprek geweest met de ambulance. Plotseling zonder enig gehoor voor het verhaal te noteren neemt ze mij mee naar een andere stad

Aangifte kan alleen bij de politie. Dus als ik het goed volg was er de buurvrouw, de politie en jij. Na 1,5 uur aangifte doen was er ineens een ambulance waarmee je in gesprek ging en vervolgens nam de buurvrouw je mee naar een andere stad. Dus anders geformuleerd: je werd onder toeziend oog van een politie-agent en het ambulancepersoneel ontvoerd.

Bijzonder!

Badge +1

Ja heftig en echt onbegrijpelijk verhaal lijkt geen Nederlands beleid meer dit soort dingen 

Is het weer "komkommertijd"?  

Reputatie 6
Badge +4

@A. Deen .

Ik had eerder al het vermoeden dat dit komkommer was die altijd druk was op het kassa forum. Maar na dit verhaal ben ik 100% positief. De goede man maakt regelmatig de meest absurde situaties mee.

Vaak geen touw aan vast te knopen maar er zit geen kwaad in. Hij blijft altijd vriendelijk.

dit is hoe het stelsel is ingericht: een ander kan voor jou hulp inschakelen en dat is maar goed ook. De ambulancemensen bepalen vervolgens wat te doen. Ook dit is maar goed ook. Ambu vervoer valt onder basisverzekering maar het kan zijn dat je eigen risico moet betalen. Dit gaat wel eens mis (foute beoordeling bijvoorbeeld, zie ook je eigen verhaal) maar dat verandert de situatie niet. Dus de situatie kan zich herhalen.

Reageer