Een rollator uitzoeken: Suggesties?

• 13 October 2021
  • 8 reacties
  • 363 Bekeken

Reputatie 5
Badge +5

Je zult op zoek zijn naar een rollator… Het zal, voor mijn vrouw, niet lang meer duren: het lopen met een stok gaat al heel moeizaam. Alles doet pijn. Ze heeft ook weinig kracht in haar handen en alles, maar vertikt het om thuis te blijven. Ze 'moet’ naar buiten en zo lang mogelijk zelf haar boodschappen doen. Enfin, een rollator dus. De prijs is niet echt belangrijk, gewicht, degelijkheid en een goed en betrouwbaar merk.
Na een Google search “De beste rollator” [Enter] … zakt de moed je in de schoenen. Zucht !

Wat zijn de best verkochte merken van goede kwaliteit? Waar vind je een opstelling met gewichten (ja.. stuk voor stuk de pagina's openen en stuk voor stuk de rollators aanklikken). Waar moet je op letten?
Carbon rollator? Wat is een gerenommeerd merk?

Even kijken bij de Consumentenbond. Hmm… geen test, da's jammer. Dat was nog mijn enige hoop om door het oerwoud van rollators te komen.
(Later: ergens op een site kwam ik een mededeling tegen dat er ooit een artikel heeft gestaan in de Consumentenbond Gezondheidsgids in -welke maand??- 2019, maar goed, die heb ik dus niet)

Vrijwel iedere website heeft weer andere merken die op hun beurt ‘de beste’ zijn.

Heeft iemand suggesties in welke richting ik moet zoeken?

Thanks!

8 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Ga naar een goede winkel voor medische hulpmiddelen. Daar wordt ook instructie gegeven voor juist gebruik van een rollator. Vaak zie je mensen, leunend op de rollator, zich voortbewegen. Dit verhoogt val-kansen. De hoogteafstelling is erg belangrijk. Dus: als geld niet het belangrijkst is: goede hulpmiddelen-winkel.

Reputatie 6
Badge +4

Medipoint heeft 45 locaties in Nederland, ga daar eens kijken https://www.medipoint.nl/locaties

Overzicht van allerlei soorten rollators https://www.medipoint.nl/advies/productadvies/rollator 

Kieswijzer https://www.medipoint.nl/advies/productadvies/rollator/rollator-kieswijzer

Badge +8

Even kijken bij de Consumentenbond. Hmm… geen test, da's jammer. Dat was nog mijn enige hoop om door het oerwoud van rollators te komen.
(Later: ergens op een site kwam ik een mededeling tegen dat er ooit een artikel heeft gestaan in de Consumentenbond Gezondheidsgids in -welke maand??- 2019, maar goed, die heb ik dus niet)

Hi @cbw62, ik heb nog even voor je gekeken in ons archief. Het gaat om een klein stukje tekst uit de Gezondgids met een verwijzing naar een test die onze collega's van Stiftung Warentest hebben uitgevoerd. Dat was deze test (die je los kunt kopen). Ik stuur je het tekstje uit de gids nog even in een privébericht. :relaxed:

Reputatie 5
Badge +5

Hartelijk dank voor de tips zover! Ik ga op zoek. Inderdaad, een zaak voor medische hulpmiddelen is misschien wel het juiste adres. Dank nogmaals.

Reputatie 6
Badge +4

Succes! Nog even een tip, er zijn ook 2 in 1 rollators oftewel zowel rollator als rolstoel. Handig voor als degene achter de rollator te moe wordt om te lopen. Je moet dan wel denken aan een investering van rond de € 1.000,-.

Reputatie 5
Badge +5

Ik heb ze ontdekt inderdaad. Dank voor de tip. In ons geval zullen we ons (voorlopig) richten op een zo'n licht mogelijke rolstoel, ter ondersteuning voor korte stukjes lopen. Carbon rollators komen dan in beeld. Niet echt goedkoop 550-700 euro. Maar goed, het is niet anders.

Badge

Die Duitse test kun je alleen lezen als je hem koopt en daarvoor moet je Duits ingezetene zijn. Hoog tijd dat de consumentenbond eens test. Kinderwagens worden ook getest, waarom dan dit niet..

Badge

Een rollator is geen medisch hulpmiddel meer, dat is een kinderwagen immers ook niet. De collecties in de hulpmiddelen-handel zijn ook niet altijd compleet..

Reageer