Consumentenbond.nl

Eigen risico zorgverzekering stijgt waarschijnlijk met 10%. Hoe denk jij hierover?

Toon eerste bericht

108 reacties

Badge
Ik vind de zorgkosten de pan uitrijzen voor de meest kwetsbare groepen in onze samenleving. De regering weet wel waar ze het geld vandaan moeten halen, bij mensen die al bijna geen cent te makken hebben. De oudere,gehandicapte en chronisch zieken. de "gezonde"jonge mensen die samen 2 verdiener zijn en soms nog een extraatje kunnen verdienen daar komen ze niet bij aan. Het beste zou zijn 1 zorgverzekering voor iedereen en ieder naar draagvlak betalen, maar daar willen degene die rijk zijn niet aan, want daar hebben we het in het begin van deze regeerperiode al breed over gehad en kwam er heel veel commentaar. Verzekeringen zijn in het verleden in het leven geroepen om met elkaar de lasten te dragen, maar tegenwoordig is het ieder voor zich en god voor allen. SCHANDALIG!!!!
Zowel de premie alsmede het eigen risico is voor de meeste mensen met de laagste inkomens niet meer op te brengen. Er moeten steeds meer betalingsregelingen getroffen worden met verzekeraars. Echter de politiek is nog steeds van mening dat er geen armoede in nederland voorkomt. Ze moesten eens met de inkomsten van de gewone bevolking eens een jaartje van leven. Piepen ze wel anders.
Ik vind de stijging van het eigen risico asociaal, terwijl de zorgverzekeringen enorme winsten maken. Onze huidige regering heeft helemaal geen inzicht in wat dit voor de laagste inkomens betekent. Zij moeten hard werken voor een hongerloon, en dan nog eens een hoge premie aan zorgverzekering betalen, daarbovenop komt nog het eigen risico van €385. Als er meer gelet wordt op wat de zorgverleners declareren (fraude), zou de zorg een stuk goedkoper kunnen zijn, maar nee alles wordt bij de gebruiker van de zorg neer gelegd.
Ik vraag me weleens af of bepaalde mensen hun eigen risico nog wel kunnen betalen.Ik zag toevallig gisteren de nieuwe reclame van VGZ, waarbij ze aangeven dat je het eigen risico bij hun gespreid kunt betalen. Volgens mij zullen heel veel mensen hier blij mee zijn!
Het is de zoveelste aanslag op mijn AOW inkomsten zonder dat er noemenswaardig een verhoging tegenover staat

Voor de meeste mensen zal dit niets uitmaken, die halen de €385 niet.

Alle chronisch zieken zijn, zoals ieder jaar, in de eerste paar maanden het hele eigen risico kwijt.

Geplaatst door A.W.M. Sluijter op Sep 15, 2015.

Helemaal eens met A. Sluyter. Waar blijft het solidariteitsprincipe?

Chronisch zieken hebben het al zwaar genoeg. Naast de hoge ziektenkostenpremie en extra ziektekosten is er vaak ook nog sprake van een uitkering! Een uitje kan vaak al niet meer!

De tweedeling in de maatschappy wordt steeds groter
.

Voor de meeste mensen zal dit niets uitmaken, die halen de €385 niet.

Alle chronisch zieken zijn, zoals ieder jaar, in de eerste paar maanden het hele eigen risico kwijt.

Geplaatst door A.W.M. Sluijter op Sep 15, 2015.
Geplaatst door M. Peulen op Okt 13, 2015.
Het is niet alleen te gek,maar ook niet sociaal.De meeste mensen betalen haar medicijnen uit dit eigen risico en de verzekeraars maar lachen.Dat blijkt uit de winsten en de te grote reserves.Nationaliseren en premie naar inkomsten moet nodig worden ingevoerd.Alleen dan kunnen mogelijk te hoge salarissen worden vermeden en de zorg weer terug gebracht worden naar een sociaal niveau.

Reageer