Elektrische tandenborstel op batterijen

Badge
In de test van elektrische tandenborstel in het maartnummer van 2018 zijn de tandenborstels op batterijen niet meegenomen. Het voordeel van deze tandenborstels is dat je als batterij oplaadbare accu's kunt gebruiken die je meer dan 100 keer kunt opladen. Mijn ervaring is dat ik met een opgeladen batterij twee tot 3 maanden kan poetsen. Het energieverbruik is verder lager dan bij de borstels die je na gebruik in de bijgeleverde lader moet plaatsen. Die trekken continu stroom.
De batterijborstels zijn niet duur. Ik betaalde voor de Braun advanced power tandenborstel € 8,99.
je kunt er Oral-B borstels opzetten.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Beste mijnheer Groenveld,

Toen ik uw post voor het eerst las dacht ik bij me zelf, waar heeft die man het over? Maar ik ging even verder zoeken en inderdaad, hij is te koop bij tandenborstel.com . Ik ben stomverbaasd want ik wist van het bestaan niet af. Maar ik ga komende week eens even bellen met tandenborstel.com.

Hij zal waarschijnlijk niet zo geavanceerd zijn als mijn Oral B Pro 2500 met zijn verschillende snelheden maar voor die prijs is het het proberen waard en ik weet toevallig iemand die aan een vervangende tandenborstel toe is. En inderdaad, je kunt er natuurlijk gewone penlites in doen maar natuurlijk ook oplaadbare penlites. Sterker nog, ik en waarschijnlijk nog meer mensen hebben waarschijnlijk behalve een smartphone ook een draadloze huistelefoon en dan wordt het wel heel simpel. Als hij leeg is vervang je de batterij(en) gewoon met die van je huistelefoon en je kunt weer verder poetsen, vooropgesteld dat er dezelfde penlites in zitten natuurlijk.

Iemand anders ook al ervaringen hiermee?
Badge
Beste mijnheer Den Oudsten,

Ik zelf gebruik hem al jaren en ik heb een zelfde borstel een jaar geleden ook voor mijn vrouw gekocht. We stoppen er Ladda 2450 mAh batterijen in van Ikea (4 stuks voor € 5,99) die volgens de specificaties 500 keer zijn op te laden. Na opladen door een delta-V lader kan ik er zeker 3 maanden gebruik van maken. Ikea heeft zo'n Ladda-lader voor een tientje die automatisch stopt met laden als ze vol zijn. Ik gebruik momenteel alleen maar oplaadbare batterijen, ook voor afstandsbedieningen.
Ik heb vroeger een elektrische borstel gehad met bijbehorende lader. Na een paar jaar deed de borstel het niet meer. Na openmaken bleek dat er aan elkaar gesoldeerde accuutjes inzaten, die niet meer waren op te laden. Ik ben toen overgestapt naar mijn huidige elektrisch tandenborstel.
Ik kende dit ook niet, maar hou het zeker in gedachten voor het moment dat mijn huidige, recent in gebruik genomen, Oral-B aan vervanging toe is. Wel jammer dat het een vrij basic model is.
Reputatie 7
Badge +5
Fred B. Je moet als Oral B zijnde natuurlijk ergens beginnen. Ik hoop op uitbreiding van het assortiment in de toekomst.
@F. den Oudsten dus eigenlijk zou je een dergelijk model moeten aanschaffen als een soort aanmoediging 🙂 Voor die 8,95 kan dat best wel, geen last van een accu die door bewaren minder wordt en die batterijen vinden elders wel aftrek.
Reputatie 7
Badge +5
Fred B. Ik ben het grondig met je eens.
Goede tip, ik denk dat veel mensen niet wisten dat dit ook bestaat. Ik heb deze borstel aan deze post ook gekocht.

Naast de bovengenoemde voordelen ervaar ik een nadeel ten opzichte van de oral-b broertjes met accu. De poetsbewegingen van het model met batterijen voelen iets minder krachtig (ook met nieuwe batterijen) waardoor hij voor mijn gevoel minder goed poetst en minder goed mijn tandvlees masseert.
Reputatie 7
Badge +5
@De Ernst Tja, misschien is het ook te mooi om waar te zijn. Maar dat is natuurlijk ook een persoonlijke ervaring en beleving. Mijn huidige Oral-B heeft verschillende standen, ik kan hem dus ook minder krachtig laten draaien waardoor ik waarschijnlijk een zelfde soort effect krijg als u.

@A.C. Groenveld is er overigens heel tevreden mee begrijp ik.

Als ik u was zou ik eens een ander borsteltje proberen bijvoorbeeld de Cross Action. Kijk anders even hier voor nog meer keuzes.
Ik experimenteer ook wel eens op allerlei gebied en je weet pas of een experiment gelukt of mislukt is nadat je het tevergeefs hebt geprobeerd. En die € 8,95 was natuurlijk wel de moeite van het experimenteren waard.

Reputatie 7
Badge +4
Ik gebruik nog gewoon een tandenborstel met menselijke spieraandrijving.☺️
Altijd van de Hema.
Reputatie 7
Badge +5
@Ekokok Mijn voormalige baas zou dan tegen mij zeggen: 'Frans, ik constateer dat je niet langer ontwikkelbaar bent' 😂

Maar je moet natuurlijk doen waar jij je lekker bij voelt. Overigens zou jij natuurlijk ook eens dat experiment kunnen wagen. Voor € 8,95 en wat accessoires weet je alles.
Reputatie 7
Ooit heb ik op de markt voor € 3 een tandenborsteltje op batterijen gekocht, nou ja, één AA batterij is voldoende. Hij gaat niet in de rondte, poetst alleen net iets grondiger dan een handtandenborstel en is ideaal als je een weekeindje weg gaat, meer ook niet maar hij neemt maar heel weinig ruimte in in een toilettas. Ik heb net even gekeken of er een merk op staat maar de enige letters die erop staan zijn "on" en "off". Hij is best oud maar doet het nog steeds, alleen heb ik nog maar twee reserveborsteltjes, als die niet goed meer zijn kan hij in de vuilnisbak.
Badge
Ik gebruik al zeker een jaar of acht een Braun elektrische tandenborstel op batterijen. Je kunt de snelheid niet instellen, maar ik ben er heel tevreden mee. Na opladen van de batterijen kan ik er weer 3 maanden mee poetsen. De tandenborstel heeft niet het nadeel van de borstel met laadstation waarbij de accu's het na verloop van tijd begeven. Dan kun je m.i. de borstel met laadstation als afval wegbrengen. Dat is in ieder geval niet duurzaam.
Reputatie 7
Badge +5
@A.C. Groenveld Uw enthousiasme vind ik aanstekelijk en ik weet zeker dat @Ekokok en @De Ernst dat met mij eens zijn. Ik vind het dan ook jammer dat ik net een nieuwe Oral B in gebruik heb genomen want anders ......

Overigens zou een losse body te zijner tijd ook een oplossing kunnen zijn als deze maar niet te duur is. En dat zou dan al weer een stukje duurzamer zijn.

Reageer