Erectiestoornis oplossen met manueel penispompje?

• 28 August 2021
  • 5 reacties
  • 182 Bekeken

Badge

Wegens erectiestoornissen, en toch op 66-jarige leeftijd nog gehecht zijnde aan geslachtsgemeenschap, ben ik op zoek naar een doeltreffende oplossing zonder gebruik van (chemische) medicatie. Mijn aandacht viel op het gebruik van een mechanisch erectiepompje, met manuele bediening (dus niet automatisch ingesteld) ter behoud van de zelfcontrole ervan. Navraag gedaan bij mijn huisapotheek, die verdelen dat niet meer en wijzen verder door naar de uroloog. Artsen spelen niet graag voor medische Consumentenbond en volgen de commerciële markt van dergelijke toestellen zelden tot niet op. Waardeloos advies (voor het overige een goede apotheek).

Bij de Bol.com, Amazons en andere Zalandos van deze wereld vind je een aanbod gaande van € 15 tot € 170 tot nog duurder. Te goedkoop is zelden goed en te duur komt meestal neer op afpersing.

Mijn vraag : welk is het best mogelijke toestel op basis van een billijk prijs-kwaliteits aanbod? Welnu ik dacht aan de community van de Consumentenbond, waar alvast heel wat leeftijdsgenoten last hebben van hetzelfde euvel! Welke ervaringsdeskundige kan mij, volledig vrijblijvend en niet bindend, een degelijk toestel aanbevelen?

PS. Laat jouw schroom vallen, we zijn allen mensen met hun sterkten en zwaktes, dat is helemaal niet beschamend.

5 reacties

Klinkt volgens mij nogal als symptoombestrijding.

Dat is zelden de juiste weg.

Badge

Ter verduidelijking, ook negatieve ervaringen zijn welkom bij wijze van feedback. Ik ben er nog niet aan toe om zo’n toestel echt meteen te kopen. Wat mij vooral interesseert zijn getuigenissen van ervaringsdeskundige gebruikers, die zijn zeldzaam en dus kostbaar. Wellicht heb ik mij niet voor de 100% duidelijk geuit in deze post, vandaar deze rechtzetting.

Reputatie 2
Badge +1

Belangrijkste is de oorzaak achterhalen. Is het een lichamelijk probleem of psychisch? De uitingsvorm is lichamelijk. Wellicht eerst eens een gesprek met de huisarts? Partner?

Ik ben het wel eens met Leonz, wat betreft symptoombestrijding.

Reputatie 6
Badge +5

Belangrijkste is de oorzaak achterhalen. Is het een lichamelijk probleem of psychisch? De uitingsvorm is lichamelijk. Wellicht eerst eens een gesprek met de huisarts? Partner?

Ik ben het wel eens met Leonz, wat betreft symptoombestrijding.

Een man krijgt ‘s nachts een aantal keren een erectie.
Als het lichamelijk is niet meer, als het tussen de oren zit wel.
Er zijn speciale meet instrumenten voor, je bent niet de enige.
Zoek maar eens met Google naar Rigiscan en bekijk de plaatjes maar eens.
Overigens alleen via een ziekenhuis en uroloog of vaat onderzoeker.

Pompjes ken ik alleen van operatief inbrengen, maar dat is nogal heftig.

Ik zou niet zo bang zijn voor beproefde erectie middelen, alleen als je ook andere gezondheidsproblemen hebt zou ik er niet aan beginnen.
Maar altijd de huisarts raadplegen.

Wat je uiteindelijk ook kiest, het zal altijd symptoom bestrijding zijn en blijven.
De enige echte remedie is weer jong worden en dat zit er niet in.

Badge

Symptoombestrijding is in mijn toestand helaas de enige overblijvende remedie, hoe zielig ook. Free Spirit ziet dat zeer goed in.
Terloops, mij gaat het niet om een chirurgisch implantaat dan wel om een extern, mechanisch penispompje, zelf in te stellen zodat ik daar vat op behoudt.
Veel belangrijker nog dan het alvast niet te versmaden geschoold artsenadvies is de ervaringsdeskundigheid van eindgebruikers. Laat schroom, taboes en complexen achterwege en reageer aub, zowel in + als in - zin, evenwel zonder moraliserend vingertje. Waarvoor dank.

Reageer