Consumentenbond.nl

Ervaring met Airfloss of een waterflosser

• 26 september 2019
  • 7 reacties
  • 2362 Bekeken

Bij de tandarts zag ik een folder over waterflossen, dit ter vervanging van het raggen met borstels of tandflos. Inmiddels weet ik dat er ook zoiets bestaat als airflossen. Op internet vind ik maar weinig informatie. Net alsof het wel in het buitenland gebruikt wordt (wel engelstalige info en video't), maar in Nederland geen voet aan de grond krijgt. Heeft iemand ervaring met airflossen of waterflossen. Hoe bevalt dat en wat is dan beter; air- of waterflossen?

7 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Er is nog best wel wat op internet te vinden, bijv. https://www.oralb.nl › nl-nl › mondhygiene › mondverzorging › flosdraad* . Ook kan je kijken bij flossen met water, met lucht, met draad enz. Ik heb zelf zo'n apparaatje op water gekocht, een Ice Pic noemen ze het volgens mij. Je hebt ze elektrisch en gewoon met de hand pompen. Ik vind het wel prettig alles spoelt schoon. De elektrische kan je instellen, begin zeker niet te hoog, dan spuit je je tanden uit je mond. Groeten Leo.

* Commerciële link verwijderd door moderator
Informatie van fabrikanten kan ik wel vinden, dat is het probleem niet. Op verkoopsites staan ook reviews. Maar ik kan nergens een Nederlandstalige site vinden die de apparaten vergelijkt of een test heeft uitgevoerd. Wel een Amerikaanse, met natuurlijk een Amerikaanse winnaar. Ik verbaas mij dat het in Nederland niet zo bekend is, tenminste, mij was het niet bekend, terwijl het toch al jarenlang te koop is in Nederland, gezien de leeftijd van sommige reviews. Ik wordt daar een beetje achterdochtig van. Op de site van het Amerikaanse merk staat dat het tandplak tot wel 99,9% kan verwijderen, vervolgens hoor/zie je dat getal op meerdere sites terugkomen. Lijkt mij meer napraten dan dat het werkelijk geconstateerd is. Zou fijn zijn als de consumentenbond dat eens zou testen!🙂
Reputatie 3
Badge +5
Beste @MaAdri, allereerst welkom op de Community!

Ik ga dit intern doorgeven aan onze expert die hier onderzoek naar doet. Wie weet kunnen wij hier in de toekomst onderzoek naar doen. Dank voor de tip!
Reputatie 7
Badge +7
Beste @MaAdri EN @Sophie
Je hebt al alle aandacht van de Bond, mogelijk heeft het al in de gids gestaan, ik weet dat niet uit mijn hoofd. Anders moeten ze nog beginnen en dan kan het wel even duren. Kijk nog eens bij waterflossen, daar staat genoeg. Ook mijn toestel Waterflosser Waterpik, ik heb ook nog een handtoestel heet Max, verder niets. Mijn tandarts had op alle apparaten zo'n flosser, daar heb ik het ook van. Alles werd schoon gespoten, uiteraard tandplak, ook altijd wat bloederig, maar dat is zo weg. Vergelijkingen staan ook bij waterflossen o.a. van Kieskeurig, als dat mag, anders echt bij waterflossen kijken, ik zou niet meer gegevens moeten hebben. Groeten Leo.
Dank voor de snelle antwoorden.
Ben benieuwd!

Ik ben al aan mijn 3e waterflosser en vind dit zonde voor het milieu, maar kan niet goed zonder. Wie heeft er langer plezier van en welke dan?

Reputatie 7
Badge +7

Zoals al gemeld, als u veel informatie over een waterflosser wilt hebben, zoekt dan op Internet. Google naar de beste waterflossers, of testen van waterflossers.  Voor het jaar 2020 zijn de meeste waterflossers weer getest, wellicht niet allemaal objectief, maar u kunt er toch uw voordeel mee doen. Het merk Waterpik komt er ook 2020 goed uit.  Mocht u andere ervaringen hebben, dan kunt u dat wellicht bij de leverancier, importeur of fabrikant melden. Maar u moet dan wel stevige argumenten hebben. Groet Leo.

Reageer