Consumentenbond.nl

Ervaringen met Gladskin?

• 9 februari 2019
  • 16 reacties
  • 24641 Bekeken

Reputatie 3
Badge +5
In het laatste deel van het tv-programma Dokters van morgen werd dit middel gepresenteerd als een zeer goede hulp tegen allerlei huidproblemen zoals eczeem, acne, psoriasis, ontstoken haarfollikels en meer. Op internet vind ik geen onafhankelijke site met consumentenervaringen of commentaar uit wetenschappelijke hoek. Dus mijn vraag: wilt u uw ervaringen met dit middel hier delen? Dan weet ik wat beter waar we aan toe zijn, mogelijk ook als tegenwicht voor de misschien wat al te lyrische verhalen elders. Als het echt zo goed is en een reëel alternatief voor matig werkende hormoonzalven e.d., dan lijkt me dat het in het basispakket zorgverzekeringen zou moeten worden opgenomen.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Gladskin reviews.
Reputatie 3
Badge +4
Heb daar zelf ( helaas) ervaring mee. Zal wel per persoon verschillend kunnen zijn.
Maar heb ik er heel veel baat mee gehad.
Voor mij werkte het in ieder geval veel beter en sneller dan de alternatieven van Kruidvat, Etos etc, bij die middelen werd het bij mij .pas na 3 weken wat beter, bij Gladskin met kleinste verpakking na 1 week.
Is wel duur voor zo'n klein plastic flesje, maar ja had van die andere er wel 2 nodig!
Wel goed koel bewaren en zou eerst beginnen met de kleinste hoeveelheid, kun je zien of het voor je werkt, bovendien is houdbaarheidsdatum beperkt, ongeveer 1 jaar.
Reputatie 3
Badge +5
@Bert Dank. Heb de (29) reviews gelezen. Een deel ervan leek me nep, een deel ging over teleurstellend resultaat bij de aandoening Rosacea. Tegen eczeem, acne en ontstoken haarfollikels lijkt het wel wat te doen (dus waar de specifieke stafylokok op de huid de boosdoener is). Niet duidelijk is hoelang het blijft werken. Het lijkt me interessant te lezen over langdurige ervaring, zeg langer dan een jaar. Of het dan nog steeds effect heeft of niet meer (resistentie).
@josiee Jij ook dank. Heb je er al lang baat bij? Het middel is kennelijk al een jaar of 5 op de markt.
Gladskin met staphefect werkt goed als de huidaandoening veroorzaakt wordt door de Staphylococcus aureus. Dat zou je dus eerst moeten laten uitzoeken. Als dat niet de oorzaak is zal het niet beter werken dan andere middelen. Misschien zou het vergoed moeten worden via de ziektekostenverzekering bij besmetting met deze bacterie.
Reputatie 3
Badge +4

@josiee Jij ook dank. Heb je er al lang baat bij? Het middel is kennelijk al een jaar of 5 op de markt.

Nee, heb er maar kort ervaring mee. Na aantal jaren de producten van Kruidvat, Etos tc. gebruikt te hebben in het begin werd het alleen maar erger en duurde lang , zo'n 9 1/2 maand geleden Gladskin
gekocht. 1 maand geleden toen ik dacht, het begint weer, nieuw flesje gekocht, ligt nu als reserve in koelkast, want heeft niet doorgezet.
Hoor nu telkens op radio reclame voor een nieuw middel, heeft in ieder geval andere naam, geen ervaring mee. Is ongeveer zelfde prijs. Kwam vorige maand er ook achter dat Gladskin nu ook bij een webshop te koop is en gratis af te halen bij Appie!
Reputatie 3
Badge +4
Gladskin met staphefect werkt goed als de huidaandoening veroorzaakt wordt door de Staphylococcus aureus. Dat zou je dus eerst moeten laten uitzoeken. Als dat niet de oorzaak is zal het niet beter werken dan andere middelen. Misschien zou het vergoed moeten worden via de
ziektekostenverzekering bij besmetting met deze bacterie.

Dank voor tip

Wel van geschrokken, toen ik las over die bacterie. Kan dus ook allerlei ontstekingen in lichaam veroorzaken. Werd in oktober door mijn tandarts doorverwezen naar kaakchirurg, die een grote ontsteking constateerde. Ik dacht hoe kan dat, heb zelf niets gemerkt. Heb in het verleden wel vaker een ontstoken kies gehad, stond ik op de kop in bed, 🤣
MIj werd uitgelegd dat de ene ontsteking acuut was en deze chronisch!
Reputatie 3
Badge +5
@josiee Wat is de naam van dat nieuwe middel? Kunnen we weer even speurneuzen 😉
Reputatie 3
Badge +4
Geen idee, vraag me inmiddels wel af welk belang u er zelf bij heeft?
" speurneust" u zelf rustig verder!
Reputatie 3
Badge +5
@josiee Het belang dat ik daarbij heb mevrouw is dat mijn kind en kleinkind huidproblemen hebben waar tot nu toe geen kruid tegen gewassen lijkt. Denkt u nou echt dat commerciële partijen niet weten wat er op hun eigen gebied te koop is? Ik weet het dus niet en ben op zoek gegaan naar ervaringen, naar aanleiding van een tv-programma (Dokters van morgen, nogmaals) waarin wordt beweerd dat er voor dit type huidproblemen inmiddels een soort Ei van Columbus zou zijn. Ik wil daar het mijne over weten. De huisarts weet nergens van. Al kan dat aan de huisarts liggen.
Reputatie 3
Badge +5
Gevonden https://www.vmce.nl/actueel/algemeen-nieuws/772-maas-trial-onderzoek-gladskin.html
En deze ook maar http://newsmonkey.be/article/90616 en deze https://www.rivm.nl/staphylococcus-aureus-infecties
Wassen op 60 graden lijkt me nu toch wel het minste...
Ik hoopte met dit middel mijn huidprobleem (psoriasis-achtig) op te lossen. Maar Gladskin werkt niet beter dan een gemiddelde nachtcrème bij mij. Ik vind de crème erg duur om zon en zee te vervangen alhoewel dat in Nederland ook niet voortdurend voorhanden is, en altijd op vakantie is ook niet goedkoop. 😄
Reputatie 3
Badge +5
De Erasmusuniversiteit heeft inmiddels het eerste onderzoek afgerond naar de werking van Gladskin. De onderzoeksresultaten vallen tegen, voor zover van goed onderzoek gesproken kan worden. De conclusie: er is meer en beter onderzoek nodig. Zo houden de onderzoekers zichzelf prettig aan de gang. Patiënten hebben er voorlopig niets aan. Zeker niet wanneer niet is vastgesteld of iemand al dan niet besmet is met de staphylococcus aureus. De link hierboven naar het onderzoek werkt trouwens niet meer.
Overigens denk ik dat sinds een jaar of vijf de zon in NL juist een beetje te veel voorhanden is 😏😰
Reputatie 3
Badge +5
Ook dit nog. De onderzochte patiënten bleken (voor een deel?) vooraf en/ of tijdens het onderzoek te smeren met hormoonzalf. Tsja. Veel gekker moet het niet worden. Shame on Erasmus. Meer kan ik er niet van maken.

De MAAS Trial (https://www.jacionline.org/article/S0091-6749(19)30691-8/fulltext#back-bib6) ziet geen positief effect van Straphefekt op eczeem, nog een afname van de S Aureus bacterie waar het product zich op zou moeten richten. Op de website staat wel een link naar een eerder onderzoek met positieve uitkomsten, maar hierin werden slechts 3 patiënten gevolgd. Dat er geen eerlijke verwijzing naar het nieuwe, grotere onderzoek op de Gladskin website te vinden is, doet mij vermoeden dat het product niet zo goed is als ze doen geloven. Zelfs al zou het product goed werken voor een beperkte groep mensen, creëren ze oneerlijke verwachtingen. Sterker nog, het lijkt erop dat Gladskin al verwachtte dat de werking van het product onvoldoende zou zijn om zorgverzekeraars te overtuigen Straphefekt te vergoeden, en ze daarom, veel makkelijker, met mooie praatjes direct aan consumenten verkopen.

@Luctor, er is niets mis met het MAAS onderzoek. De behandelnorm voor eczeem is hormoonzalf, we mogen dus verwachten dat de gemiddelde eczeem patient al hormoonzalf gebruikt op het moment dat deze ook straphefekt probeert.

Reputatie 3
Badge +5

Dus inderdaad een teleurstellend resultaat. Mij lijkt overigens dat de aanname dat de gemiddelde eczeem patiënt hormoonzalf gebruikt niet juist is en voor ruis op de lijn zorgt. Maar dat terzijde. De belangrijkste vraag was m.i. of het middel een goede bacterie-doder is.

Heb zelf toch wel positief resultaat met Gladskin.

Sinds 1 jaar een heftige eczeemuitbraak op handen/onderarmen en in de lies. In het verleden nooit last gehad van iets van eczeem.

Dacht steeds dat het een contactallergie of iets was, dus steeds dingen uitsluiten.

Ook eens hormoonzalf geprobeerd; jeuk ging tijdelijk weg maar genas niet.

Na een ingeving Gladskin geprobeerd. En 2 weken later is mijn eczeem weg.
Hetzelfde effect had ik bij 2 weken vakantie lijkt het wel; zou dit komen door het chloor wat in kleine hoeveelheden in het vakantie-douchewater zit……

De bacterie was dus bij mij de boosdoener lijkt, niet een allergie.

Weet natuurlijk niet of dit bij anderen ook zo werkt.

Reageer