Consumentenbond.nl

Ervaringen met opticien/optometrist aan huis

Reputatie 7
  • Super betrokken deelnemer
  • 2744 reacties
Voor hoortoestellen zijn er bedrijven die aan huis komen, die blijken er ook te zijn voor brillen.
Heeft iemand ervaring met huisbezoek van een opticien? Zelf of in de kring van bekenden?
Mijn moeder kan niet naar een opticien, optometrist, oogziekenhuis of wat dan ook, zelfs in een rolstoel vrees ik dat het niet gaat lukken.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Ik heb een paar jaar geleden voor mijn moeder een opticien naar haar toe laten komen.
Het was even zoeken wie dat op locatie deed en/of die de oude technieken nog meester was.
Het gaat er dus om, om erachter te komen welke opticien of optometrist deze techniek nog meester is en de ervaring heeft om controles uit te voeren met een bril en de mogelijkheden om te testen of de gekozen sterktes wel goed werken voor diegene die de bril moet gebruiken.

Hij kon nog uitstekend overweg met allerlei glaasjes en andere technieken die je niet meer ziet in de winkels, nu deels geautomatiseerd of geautomatiseerd.
De opticien die bij mijn moeder kwam gebruikte een oude krant, teletekst van de TV en de blaadjes van een wat verder staande boom om te controleren of de sterkte en de as wel correct gevonden was bij de meting, check/dubbelcheck.
Vragen als, zie je de randen van de letters of blaadje en/of schaduwen langs de randen of vage randen van de letters en blaadjes.
De bril werd uitstekend op maat en aangepaste draagbaarheid afgeleverd met een weer veel beter zicht voor mijn moeder.
Reputatie 7
Dankje, dat klinkt niet verkeerd. Ik ga een beetje verder zoeken, in Rotterdam, ik heb alleen gekeken of er zijn die aan huis komen zonder op de plaatsen te letten. Een nieuwe bril is echt nodig.

Reageer