Consumentenbond.nl

Esthecin haargroeimiddel

• 1 juli 2019
  • 18 reacties
  • 5419 Bekeken

Heeft iemand positieve of negatieve ervaringen met dit middel dat wordt aangeprezen als haargroeimiddel door van Montfort Laboratoria in Maastricht?

18 reacties

Badge +6
Zijn er Communityleden die hier ervaring mee hebben? 🙂
Reputatie 7
Geen ervaring mee maar als je de ingrediëntenlijst bekijkt valt het meteen op dat nergens een hoeveelheid bij staat. Dat wekt al geen vertrouwen. Inmasseren, tsja, dat doe je ook met shampoo en conditioner. Haarzakjes zijn onderhevig aan slijtage, als je dat zo kunt noemen. Eenmaal uitgeput komt er geen nieuwe haar meer, wat je er ook op smeert, al masseer je de blaren op je vingers, goede voeding en voldoende vitaminen werken beter.
Reputatie 3
Badge +5
Mijn dermatoloog zei eens dat wanneer er een echt goed en veilig haargroeimiddel zou zijn, de hele wereld dat zou weten en de producent er miljarden aan zou verdienen. Finasteride voor mannen werkt wel min of meer, maar leidt tot impotentie en andere rottigheid. Het verbaast me dan ook dat een zekere president van een machtig land en met een hele grote bek het kennelijk gebruikt. Tenzij die gele kuif haarimplantaat is. Die grote bek kan trouwens compensatie zijn voor iets dat mist. Voor vrouwen is er nog helemaal niets. Die finasteride lijkt me link omdat het invloed heeft op je hormoonhuishouding. Wat een verhoogd risico op kanker zou kunnen geven. Kortom, het blijft voorlopig tobben.
Mijn dermatoloog zei eens dat wanneer er een echt goed en veilig haargroeimiddel zou zijn, de hele wereld dat zou weten en de producent er miljarden aan zou verdienen.

Zo simpel is het. Ik zal de uitzending nooit vergeten waarin Ria Bremer een professor in de haar vraagt "Is er nu een gegarandeerd middel tegen haaruitval" en de professor droog meldt "Castreren voor het twaalfde levensjaar, en je houdt gegarandeerd een prachtige haardos". Waarop een vriend mij uit de hoek kwam met "en een prachtige zangstem".
Het probleem is (uitzonderingen daargelaten) hormonaal en die ga ik niet slikken als het niet per se moet.
Reputatie 2
Badge +1
Wat maakt het uit of je kaal bent of niet? Als je maar gelukkig bent.
Reputatie 3
Badge +5
@J.M. Krol Opmerking ongetwijfeld opbeurend bedoeld. Maar voor vrouwen maakt het heel veel uit. Het haar verliezen maakt hen diepongelukkig. 40% Krijgt ermee te maken...
Reputatie 2
Badge +1
@J.M. Krol Opmerking ongetwijfeld opbeurend bedoeld. Maar voor vrouwen maakt het heel veel uit. Het haar verliezen maakt hen diepongelukkig. 40% Krijgt ermee te maken...

Ja, opbeurend natuurlijk. Ik snap dat mensen er verdrietig onder kunnen zijn maar koop (zolang er nog geen echte oplossing is), een leuke dikke haarband, een apart petje, een mooie hoed.
En bedenk dat ik (en iedereen met mij) liever met een kaal aardig iemand omga dan een chagrijnige harige 😉. Ik vond Sinead O'Connor (of hoe heet ze) ook een prachtmens.
Mijn man gebruikt Esthecin en die kreeg na een maand of 2 allemaal nieuwe haartjes langs zijn haarlijn en in de inhammen. Inmiddels zijn de donshaartjes echt 'volwassen' haren geworden. En is schoonvader jaloers op zijn zoon 😉 Het aanbrengen van het serum is een kleine moeite, dan slapen en 's ochtends uitwassen. Voor hem is geen transplantatie meer nodig, gelukkig maar... want ook dat is maar een oplossing voor enkele jaren.
Reputatie 7
foto.
Dit product is de defenitie van een bedrog op het hoogste niveau. Gecreëerd door een arts op de zwarte lijst. Dit product heeft zeker geen 100% effectiviteit, waarschijnlijk zelf geen 5%.

Ik heb het product 6 maanden gebruikt. Louter hopende op stagnatie van het probleem, aangezien ik maar 23 ben en ik nog maar net een jaar kalende was. Maar zelf stagnatie was een brug te ver voor dit "wonderproduct" dat zelfs verbetering durft te verkondigen.

Ik schrijf deze reactie enkel om andere jonge mannen te waarschuwen om niet hun haar op het spel te zetten voor dit product.
Reputatie 7
Als er ook maar 1 % van waarheid in dit soort producten zat was niemand kaal, tenzij vrijwillig.
Dit product is de defenitie van een bedrog op het hoogste niveau. Gecreëerd door een arts op de zwarte lijst. Dit product heeft zeker geen 100% effectiviteit, waarschijnlijk zelf geen 5%.

Ik heb het product 6 maanden gebruikt. Louter hopende op stagnatie van het probleem, aangezien ik maar 23 ben en ik nog maar net een jaar kalende was. Maar zelf stagnatie was een brug te ver voor dit "wonderproduct" dat zelfs verbetering durft te verkondigen.

Ik schrijf deze reactie enkel om andere jonge mannen te waarschuwen om niet hun haar op het spel te zetten voor dit product.

Wat een hoop flauwekul. 
Ik zou graag de zwarte lijst willen weten waar deze medicus op zou moeten staan.Hij is een zeer gerespecteerd medicus en onderzoeker.
Ik gebruik Esthecin al 4 maanden en heb kreeg in het begin al kleine donshaartjes en intussen is al veel haar weer terug gekomen. Top product dus. Ik weet niet wat je bedoelingen zijn ,aar er klopt niks van wat je zegt. 

Reputatie 7

Staat sinds juli 2014 op de zwarte lijst.

Staat sinds juli 2014 op de zwarte lijst.

Hebt u er geen linkje bij voor de nieuwsgierige medemens?

Reputatie 7

Ja, ik kan hem ineens niet plakken, even de url opzoeken.https://www.zwartelijstartsen.com/zwartelijst_arts/j-c-van-montfort/

misschien gaat het toch goed.

J.c. van Montfort en deze heet Hans…

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2018/hans-maakt-haargroeimiddel-voor-kalende-dochter-esther-nu-wilde-bos-krullen/

Reputatie 7

J.C. 

Johannes (Hans) etc.

Helaas 9 maanden , 3 verpakkingen dus, het vertrouwen gegund aan deze organisatie.

Uiteindelijk geen enkel resultaat. Beter huiswerk moeten maken. Veel lesgeld betaald dus.

Reageer