Forse premiestijgingen, stap jij dit jaar over van zorgverzekering?

• 17 November 2016
  • 38 reacties
  • 493 Bekeken

Toon eerste bericht

38 reacties

Via United Consumers regel ik ook mijn energie. Toen mijn vrouw hier niet langer kon meeliften, is zij via United Consumers overgestapt naar VGZ waarmee ze 10% premie terug krijgt.
Ik heb bij diverse zorgvergelijkers de site ingevuld en nog steeds loont het om te blijven bij DItzo Ik ga voor mijn vrouw en zoon (16) straks €256,80 betalen. Ik betaal extra voor fysio en de tandarts heb ik voor alle drie basis gekozen (75%).

Wat mij opviel bij de Consumentenbond is dat Ditzo niet meegenomen is in de vergelijken, terwijl deze wel goedkoper is. Waarom is dat? Ik vind dit geen goede zaak want ik ben zeer tevreden over Ditzo en nu kunnen mensen geen goede vergelijking maken.
Ik stap over naar DSW. Redenen:

• Ik wordt blij van de directeur die zich duidelijk opstelt in allerlei zaken (is bv voor verlagen eigen risico)
  • Ze hebben het lef om als eerste met de premie te komen. Geen gelikte strategie, maar gewoon eerlijk naar klanten toe.
  • Nemen duidelijk stelling
  • Niet allerlei rare pakketten onder allerlei merknamen. Gewoon 1 basisverzekering restitutie.
  • De enige verzekeraar waar je precies kan zien wat je bij bepaalde aandoeningen vergoed krijgt. (probeer bij een andere maatschappij er maar eens achter te komen hoe je een insulinepomp of apneu apparaat krijgt. (leen of eigendom, hoeveel jaar je er mee moet doen etc.))
  • Ze zijn ietsje redelijker naar behandelaars. Fysiotherapeuten zijn bv de klos door het monopolie van verzekeraars. Ze krijgen wurgcontracten voorgelegd en kunnen niet onderhandelen. DSW betaalt een klein beetje meer dan anderen. Daar betaal ik graag een paar euro meer voor.
Juist als je gezond bent zou je over moeten stappen. Gewoon solidair en als je wat krijgt dan weet je gewoon waar je aan toe bent.
Badge +1
Ik word een beetje mies van die push over overstappen. Misschien scheelt het iets, maar al je ouder bent is het niet vanzelfsprekend dat je geaccepteerd wordt bij de aanvullende verzekering van je nieuwe verzekeraar. Ook voor mondzorg geldt een wachttijd. Als je tevreden bent over je huidige verzekeraar blijf er dan gewoon; dat is ook iets waard.

Bij de een vind je wat en bij de ander laat je wat. In feite voeren ze allemaal hetzelfde beleid.
De fysiotherapeut wordt gedwongen om een wurgcontract te tekenen. Doet hij dat niet krijgt hij geen contract. CZ is de eerste die dat doet. Gertie
Dit jaar stap ik ook niet over. Mijn huidige zorgverzekeraar is nog steeds de goedkoopste optie (OHRA) blijkt uit verschillende de vergelijkingen.
Reputatie 6
Badge +5
Ik stap niet over.

Met 95 euro voor een restitutie polis (dank zij een collectiviteitskorting) kan ik nergens goedkoper.Het is wel 5 euro p.p. duurder geworden, maar ook dat valt in vergelijk met anderen erg mee.De aanvullende verzekeringen zijn samen ook 5 euro duurder geworden, dus ben ik totaal voor ons samen 15 euro per maand duurder uit.
We stappen niet over. Anderzorg is weliswaar niet de goedkoopste maar het verschil met de goedkoopste is te gering om over te stappen en we zijn verder tevreden over de service van Anderzorg.

Arnt
Peter Beckers Harmelen.

Ik heb vanmorgen een aantal zorg verzekeraars bekeken ,

maar alleen Menzis was 3 € goed koper de rest was gelijk of duurder

dus ik stap niet over ik blijf bij OHRA.
nee, ik ben tevreden want mijn premie is 3,5% omhoog
Ik blijf bij mijn vertrouwde verzekeraar, mede omdat ik daar korting ontvang.
Reputatie 1
Badge
ik denk dat je er niets mee op schiet om over te stappen.

om dat de top hogere bonussen wil hebben

ze zeggen wel de zorg kosten worden duur maar de top word veelste duur

en dat moeten wij betalen
Nog niet alle premies zijn bekend en op onderdelen ook de inhoud nog niet. Het is dus raadzaam eerst even af te wachten tot alles duidelijk is voor je een keuze maakt. Overigens krijg ik melding van Zilveren Kruis dat de oude Polis van Agis wordt stopgezet en overgezet naar hun eigen aanbod maar ze vergeten dat aan deze polis gezinsleden vast zitten die een heel andere keuze hebben gemaakt dan de hoofdverzekerde en die horen niets. Dat is natuurlijk wel heel raar. Telefonisch gemeld maar hoor en zie nog niets. Kunnen we ook eindelijk eens afkomen van die geldverslindende reclame campagnes en dit geld eens terug brengen waar het hoort de zorg? Marktwerking is totaal verkeerd doorgeslagen.

Reageer