Consumentenbond.nl

Fysioterapie geldklopperij.

• 2 maart 2016
  • 5 reacties
  • 575 Bekeken

Hallo,

Ik ben de laatste 2 jaar met rug en nekklachten bij 4 verschillende fysiotherapeuten geweest en ben er niet echt beter door geworden. Ze plannen 2 afspraken per week en dat weken lang tot mijn verzekering niet meer betaald en ik zit met de hoop om er eindelijk vanaf te zijn. Behandelingen van een half uur duren soms 18 minuten en daarvan heb ik ook wel wat gezegd, maar ze gaan stoicijns door met het ware probleem niet aanpakken heb ik het idee. Massages geven ze niet, want daar zijn ze in mijn ogen gewoon te lui voor. Wat wijze prietpraat, die ik zelf ook wel had kunnen verzinnen en ze zenden je weer heen. Ze houden me gewoon vast als klant. Ik vind het heel erge oplichterspraktijken die Fysiotherapeuten en een schande voor de zorg.

Groeten Jeffrey.

5 reacties

Badge +1
Ik vind dat je ze niet allemaal over één kam mag scheren. Ik heb namelijk vaak dezelfde klachten, maar mijn fysio maakt z'n tijd wel vol en geeft ondertussen uitleg over wat ie doet en wat ie van jou verwacht.

Bovendien krijg ik van m'n huisarts nog advies en vaak een foldertje met oefeningen. En die helpen echt.
Nou het is echt een zoektocht voor mij geweest. Ik doe sinds kort acupunctuur en dat is 20x beter dan alle Fysiotherapeuten die ik heb gehad. Van mij mag fysiotherapie afgeschaft worden, want het enigste wat ze doen is je verzekering kaalplukken. Er zullen best goede bekwame mensen bij zijn, maar die lijden onder de oplichters. Het is een schande werkelijk waar.
Reputatie 7
Badge +6
Ik heb ook mijn bedenkingen aan de hand van persoonlijke ervaringen, die wel kloppen met wat anderen melden. Het hangt erg af van de kwaal en de persoon of ik er veel baat bij had. Ook enkele tips en gezond verstand zorgen dat ik er niet vaak meer kom.
Badge +2
In okt. zou ik aan mijn heup geopereerd worden, om die reden liep ik in juli even binnen bij de plaatselijk fysio om algemene info voor na de operatie. Ik was nog niet thuis of er lag een rekening van €43,00. Deze fysio vertrouwde ik daarom niet en meldde me na de operatie bij een andere. Deze kwam mij thuis bezoeken en vertelde in 10 tot 15 minuten hoe ik mij in die week diende te bewegen en weg was ze. Rekening voor intake en 'behandeling' 2 x 43,00. Behandelingen op haar vestiging á 30,00, voor een half uur op oefentoestellen dartelen. Geen belangstelling voor heup, been of bewegen.
Deze effecten hebben we te danken aan de zorgverzekeraars. In plaats van de eis dat een behandeling gewoon 30 minuten duurt, mag een behandeling ook korter. Daar is een fysio vrij in ( vinden zij]. Maar de fysiotherapeut stuurt een even hoge factuur! Ik zou dat zelf nooit betalen als ze maar een paar minuten tijd aan je besteden in plaats van de volle 30 minuten. Maar als de zorgverzekeraar wel betaalt, kun je daar niets tegen doen. Soms moet je naderhand dat geld weer aan de zorgverzekeraar terugbetalen.

Reageer