Fysiotherapie als je aanvullende verzekering op is.

• 14 November 2022
  • 10 reacties
  • 685 Bekeken

Ik was dit jaar buiten de bundel met de Fysiotherapie behandelingen.
Ik kreeg dus een nota, van de praktijk.
Deze nota was bijna €10 hoger dan de verzekering betaald.

De uitleg hiervan was, dat ik nu de eerlijke prijs betaal.
De verzekeraars zijn afpersers die een collectiviteit korting afgedwongen hebben.

Komt dit meer voor?

10 reacties

ja in de hotel branche, daar kopen reisorganisaties ook vooruit voor komend  jaar kamers in tegen een scherpe prijs. Dat zijn voor hotels gegarandeerde inkomsten. Hetzelfde geldt ook hier. Het is dus niet dat verzekeraars ‘afpersers’ zijn, maar ze geven behandelaars een gegarandeerd inkomen waar, ze x behandelingen voor moeten leveren.

Alles daar buiten op is ‘extra’ en daar mag de behandelaar dus zijn eigen tarief stellen.

Dat met die afpersers is een citaat van de fysio praktijk eigenaar.

@Wortelstamper Hier klagen de fysio praktijk eigenaars al langer over.

Vergoedingen:

Niet gecontracteerd was €26,00 bijbetalen € 10,00 eigenbijdrage.(€36)

Wel gecontracteerd was € 29,00 geen bijbetalen, maar ook niet kostendekkend werken voor €7,00 minder!

In een groot centra met meerde (startende)fysiotherapeuten is dat wel kostendekkend.

De zelfstandige met een eigen werkruimte en alleen of met 2 werkt zal hier zeker niet mee uit de kosten komen.

In mijn geval met maar enkele klanten Z&Z heeft hij zelf geen contract aangegaan,

dus(€26,00) vergoed is voor mij ook €10,00 bijbetalen.

Nu kan ik kiezen naar het grote centra (onpersoonlijk).

Of mijn eigen fysiotherapeut,maar dat kost dan €10,00 erbij.

Nu vraag ik mij af wie nu het slachtoffer is.

Mijn eigen fysiotherapeut (die pas nog een nieuwe auto gekocht heeft)

Of wij de stumpers met klachten, overgeleverd aan het “systeem” van de zorgverzekeraars.

Met het eigen risico en alle bij betalingen, medicijnen enz. worden de medische kosten steeds hoger om in leven te blijven.

De premies worden 2023 weer verhoogd, omdat er te weinig “winst” wordt gemaakt.😟

Het bedrag dat ze rekenen bij de zorgverzekeraar is al hoger, dan jouw €36
Ik stap ook niet over, omdat de kwaliteit beter is dan bij de andere.
En dan heb ik het niet over de eerste consult, die nog prijziger is.

Het is dus wel iets om rekening mee te houden met de keuze van het pakket.

Volgens de zorgverzekeraar, mogen zorgverzekeraars geen winst maken.
Maar ze gaan wel een extra buffer aanleggen voor het geval, als er weer een ramp is.

Klopt, cijfers voorbeeld zijn 2 jaar terug, dus het speelt al veel langer,

gelukkig al 2 jaar geen fysiotherapie nodig gehad.

Ik heb altijd wel bij de keuze zorgpakket, het aantal fysio behandelingen en vergoedingen naar leeftijd meegenomen voor mijn te “verwachten” situatie.

De levensverwachtingen “we worden steeds ouder” en langer doorwerken gelden helaas niet voor iedereen.

De mensen worden wel steeds ouder, voor mijn gevoel zijn dat meer de vrouwen dan mannen.

In de zorg instellingen (zelf gezien) vechten de vele oude vrouwtjes om de enkele mannen die daar ook verblijven.😀

ja in de hotel branche, daar kopen reisorganisaties ook vooruit voor komend  jaar kamers in tegen een scherpe prijs. Dat zijn voor hotels gegarandeerde inkomsten. Hetzelfde geldt ook hier. Het is dus niet dat verzekeraars ‘afpersers’ zijn, maar ze geven behandelaars een gegarandeerd inkomen waar, ze x behandelingen voor moeten leveren.

Alles daar buiten op is ‘extra’ en daar mag de behandelaar dus zijn eigen tarief stellen.

Dat met die afpersers is een citaat van de fysio praktijk eigenaar.

Ja, dát begrijp ik en ook dat  die niet geheel onbevooroordeeld is: De verzekeraars hebben van de overheid de opdracht gekregen om de kosten van de gezondheidszorg binnen de perken te houden, en ik neem niet aan dat jouw fysiotherapeut op bijstandsniveau moet leven nu? Ik hoor en lees inderdaad ook van diverse -vrijgevestigde- lieden in de gezondheidszorg dat ze ‘te weinig’ verdienen, de vraag is natuurlijk ook ‘wat is genoeg’ (en wat is dan ‘weinig’)? Zolang zie lui nog in ruime villas kunnen wonen en zich dure auto's kunnen veroorloven, heb ik daar niet zoveel medelijden mee….

Badge +2

Een fysio heeft ongeveer 45 euro nodig om quitte te spelen, vertelde de baas van mijn praktijk. De verzekeraar wil niet meer dan 35 betalen en klaagt dat veel ouderen te vaak worden behandeld (waardoor ze langer thuis en met minder zorgkosten toe kunnen- maar dat interesseert de verzekeraar geen klap). De indioterie om kosten binnen de perken te houden is inmiddels zover doorgesijpeld dat de kosten dus alleen maar hoger worden. Ikzelf vind de fysiobehandelingen zeer schappelijk geprijsd.

@cbvjapio Wat bedoelt u met deze link Een  in uw post? 

Reputatie 5
Badge +4

Een fysio heeft ongeveer 45 euro nodig om quitte te spelen, vertelde de baas van mijn praktijk. De verzekeraar wil niet meer dan 35 betalen en klaagt dat veel ouderen te vaak worden behandeld (waardoor ze langer thuis en met minder zorgkosten toe kunnen- maar dat interesseert de verzekeraar geen klap). De indioterie om kosten binnen de perken te houden is inmiddels zover doorgesijpeld dat de kosten dus alleen maar hoger worden. Ikzelf vind de fysiobehandelingen zeer schappelijk geprijsd.

Prima. Dan verzekert u zich niet en betaalt uit gewoon de volle mep uit eigen zak. Wel zo fair naar de fysiotherapeut toe. Ik snap trouwens niet dat die therapeut nog aan het  werk blijft als hij op een behandeling geld toe moet leggen, zoals er kennelijk wordt beweerd. Dat lijkt mijn geen goede ‘business case’.

Prima de verzekeraars concurreren (zoals hier met aanvullende verzekeringen) om zo een voor consumenten een interessant pakket te bieden. Een verzekering is niet verplicht (en geen verzekering prefereert u zo te zien). De verzekeraar kan natuurlijk meer betalen aan de zorgverlener, maar dan gaat de premie (fors) omhoog.

Die premie is al fors omhoog gegaan.
Minder behandelingen voor meer premie.

En dan hebben ze het nog over;  Er zijn ook dingen naar de basis verzekering gegaan.
Onbegrijpelijke regels. De ziekenfonds helpdesk legt het anders uit als de behandelaar.
Dat is niet alleen zo voor Fysio. Het is zo ingewikkeld dat iedereen een andere uitleg heeft.

Reageer