hersentumor?

• 18 February 2021
  • 7 reacties
  • 121 Bekeken

Goedenavond, Ik ben een jongen van 16 jaar en ik denk dat ik een hersentumor heb Ik heb soms hoofdpijn op mijn achterhoofd zo’n 2 maal per week Ik heb een tijd gehad dat ik misselijk was met opstaan uit bed Ik heb soms dat ik een rare vieze smaak in m’n mond heb uit het niets niet met eten ofzo Ik heb vaak tintelende handen/vingers alleen de handen en vingers ik heb soms kippenvel op een meen of op m’n hoofd en soms in de avond als ik in bed lig vergeet ik te ademen en mijn rechter pupil is iets groter dan de linker zo’n 1a2 mm niet veel groter maar je kan het soms wel zien en soms zijn ze even groot ik ben al 2 keer bij de dokter geweest die ziet nikt ergs ik sta bekend als hypochondrie en stress en hyperventilatie Heeft dit met een hersentumor te maken? 

7 reacties

En heb je er al met jouw huisarts over gesproken?

Hoe bedoelt u

Reputatie 4
Badge +3

@Wortelstamper  te schrijft dat hij al 2x bij de dokter is geweest.

Ik zeg nog een keer gaan en een verwijzing vragen. Maar als u echt hypochondrie heeft, dan zou ik me minder zorgen proberen te maken.

Iedereen heeft weleens onverklaarbare pijntjes, misselijkheid, slapeloosheid, huiduitslag enz. Deze zijn met ruime meerderheid onschuldig.

@Wortelstamper  te schrijft dat hij al 2x bij de dokter is geweest.

Ik zeg nog een keer gaan en een verwijzing vragen. Maar als u echt hypochondrie heeft, dan zou ik me minder zorgen proberen te maken.

Als je er echt last van hebt - hypochondrie - dan moet je misschien daar een verwijzing voor vragen, voor hulp. (Dat bedoel ik serieus)

Tja dergelijke verschijnselen worden vaak geschaard onder SOLK (Somatisch Onvoldoende verklaarbare Lichamelijke Klachten), In de NHG richtlijn vind je daar een en ander over: https://richtlijnen.nhg.org/standaarden/somatisch-onvoldoende-verklaarde-lichamelijke-klachten-solk

En natuurlijk is het zo, dat een hersentumor bij een verder gezonde 16 jarige bijzonder onwaarschijnlijk is. En jouw klachten worden door je angsten natuurlijk ook niet beter.

Dus ik denk dat je met je huisarts moet overleggen hoe jullie dergelijke situaties het beste aan kunnen pakken: Hij/Zij zal in het kader van waarschijnlijkheden en onnodige kosten er waarschijnlijk geen heil in zien om je door allerlei dure onderzoeksstraten te laten gaan, maar jij blijft met je zorgen en angsten rondlopen. Wellicht dat je met die NHG richtlijn in de hand hierover een open gesprek aan kan gaan met je huisarts?

(Overigens nog afgezien van het probleem van “The boy who cried wolf” dat te vaak vals alarm kan betekenen dat je een echt probleem niet meer ziet of gelooft)

Mijn reactie was een beetje raar, sorry.
Maar jouw huisarts moet tot een conclusie komen als de klachten aanhouden.
Het is niks, is geen oplossing.
Vraag dus om een behandelaar, ook al is het inbeelding.
Ik ben geen arts, maar de conclusie hersentumor zie ik niet bij deze klachten.

Reputatie 7
Badge +6

Stress kan hele rare lichamelijke klachten geven die er in werkelijkheid niet zijn . Wie bij artsen bekend staat als Hypochonder , maakt het er niet beter op , want ze worden vaak niet serieus genomen . Elke klacht , zowel lichamelijk als geestelijk dient serieus onderzocht te worden en zo mogelijk wat aan gedaan te worden . De patient heeft immers een probleem ? 

Reageer