Het gedeclareerde bedrag is groter dan het gecontracteerde tarief.

• 6 March 2017
  • 1 reactie
  • 134 Bekeken

Badge
Dit bericht staat op de site van mijn zorgverzekeraar: "Het gedeclareerde bedrag is groter dan het gecontracteerde tarief."

Mijn apotheekkosten voor sommige medicijnen hebben deze toevoeging staan bij de lijst van door de zorgverlener gedeclareerde medicijnen.

Ik heb een restitutie-polis en een aanvullende verzekering. Het eigen risico staat op 385 euro en is al geheel overschreden. Mijn medicijnen zijn voorgeschreven wegens chronische aandoeningen en komen elke maand weer terug.

Wat kan ik eraan doen dat de apotheek en de verzekeraar contracten afsluiten, die niet dekkend zijn voor mijn kosten?

1 reactie

Reputatie 2
Badge +3
Beste JN Meyer, Uit je bericht maak ik op dat je elke maand moet bijbetalen, klopt dat? Wat vervelend. Er kunnen verschillende dingen aan de hand zijn. Mogelijk gaat het om niet-preferente middelen (niet de goedkoopste middelen), of zijn er specifieke afspraken tussen je zorgverzekeraar en de apotheker waar jij mee wordt geconfronteerd. Meer over het onderwerp vind je hier: https://www.consumentenbond.nl/zorgverzekering/vergoeding-medicijnen

Het is goed om bij je zorgverzekeraar na te gaan waar de extra kosten vandaan komen. Pas dan weet je of je er iets aan kunt doen. Wel de moeite waard, 2017 is nog lang...

Succes!

Reageer