Hoe vaak per jaar naar de tandarts?

• 6 May 2021
  • 5 reacties
  • 99 Bekeken

Mijn zonen zijn, toevallig, allebei pas bij hun tandarts geweest en kregen te horen dat ze het beste om de drie maanden een afspraak zouden moeten maken. Dit lijkt me erg veel. Beide hebben geen grote problemen met hun gebit.

Zelf ga ik eens per 9 maanden. 

Is het adviesvan de tandarts terecht?

5 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Dit is zó lastig iets over te zeggen. U geeft ook wel erg weinig info, hoe oud zijn de zonen, wat voor behandelingen hebben ze de afgelopen jaren ondergaan? 

ik ga 1x per jaar, mijn vrouw is geadviseerd 2x per jaar te komen, dat werkt al jaren prima.

U kunt gewoon voor een second opinion gaan. Vertrouwen in je tandarts is erg belangrijk, dus als u daar over twijfelt is dat erg vervelend.

ZO WEINIG MOGELIJK! :thinking::sunglasses:

Maar even serieus: Tandarts zit toch tot 18 in het basispakket? Die vergoedt minstens 1 keer controle tenzij meer nodig is. En dat lijkt me dan het geval.

Als u wellicht denkt dat die tandarts overbehandelt, dan zou  u ook naar een andere tandarts kunnen gaan en/of een bij een ander om een second opinon vragen..

Reputatie 1

Ik zou dit met de tandarts bespreken. Wellicht heeft hij een goede reden.

Reputatie 7
Badge +6

Inderdaad was het beter geweest als de zonen dat meteen gevraagd hadden . Daarom alsnog vragen , want dit lijkt met zeer ongebruikelijk . De zorgverzekering zal  ook de reden willen weten als dat niet duidelijk in de declaraties staat  . Onze tandarts is wegens Corona juist overgestapt van de gebruikelijke twee keer per jaar naar een keer . 

Badge

Omdat ik veel tandsteen produceer adviseert mijn tandarts (implantoloog/parodontoloog) om iedere 3 maanden de mondhygiëniste te bezoeken. Dat doe ik ook trouw: er gaat niets boven een gezonde mond en daarmee allerlei lichamelijk problemen vermijdend.

Reageer