Hoortoestellen nagenoeg gratis?

• 8 februari 2021
  • 7 reacties
  • 173 Bekeken

Waar ik mij over verbaas, zijn de reclames voor hoortoestellen. Ze lijken wel gratis te zijn! 

Ik ben verzekerd bij Iza verzekeringen en heb januari 2020 een oplaadbaar hoortoestel aangeschaft met oplader, schoonmaakapparaatje kortom met alles erop en eraan en was na een redelijke tegemoetkoming van de Iza ongeveer €3000 kwijt. 

Volgens mij klopt er niets van al die bijna gratis aanbiedingen, maar ik heb tot nu toe hier nooit commentaar gehoord of gelezen van de consumentenbond. 

7 reacties

Er is al tijden nauwelijks beweging in die ‘markt’ en er is zelfs een soort kartel: https://www.nrc.nl/nieuws/1999/11/02/optiekwinkels-doen-aanval-op-kartel-in-hoortoestellen-7468759-a219566 (uit 1999 ) en https://www.youtube.com/watch?v=USRmr29wVa8 (uit 2012)

En ja waarom en hoe dat kan dat dat nog steeds bestaat...

Reputatie 7
Badge +6

Een tijd terug was er een onderzoek in die branche . Ik weet niet zo snel meer door wie . Daarbij bleek het regelmatig te gebeuren , dat het aangeraden  dure type gehoortoestel voor de klant niet de beste was . Vaak was een klant met een bepaald veel goedkoper type veel beter af . Er werd druk op de medemerkers uitgeoefend om zo veel mogelijk de duurste te verkopen …….

Mijn vraag is nog steeds: waarom stelt de consumentenbond deze valse voorlichting niet aan de kaak?

Dat is met brillen net zo.
Met uw oogafwijking kost de bril €600
Aanbieding alleen van -2 tot +2 dioptrieën.

Reputatie 4
Badge +3

Die bijna gratis hoortoestellen zijn er ook wel. Maar vele mensen willen die niet. Ze zijn te groot en er zijn veel betere. Kom je in zo'n winkel proberen ze je niet zo’n goedkope te verkopen, want daar verdienen ze niets aan. Nee ze laten je heel mooie goede dingen zien en pas later komt de bijbehorende prijs.

Je kunt veel reclames mijden, in die zin dat je de producten niet koopt, maar als je oren achteruit gaan dan heb je goede hoortoestellen nodig.

Ik snap ook niet waarom goedwillende bedrijven, zo die er nog zouden zijn, niet in opstand komen tegen dit soort reclames. Het gevolg ervan is namelijk dat ik eerder iets mijd dan iets koop als ik er een reclame voor zie.

Reageer