Consumentenbond.nl

Hoorzorg 2018, aangeboden middelen zoals hoortoestellen en hoorhulpen inkl vergoedingen.

• 27 januari 2018
  • 0 reacties
  • 475 Bekeken

Badge
Onlangs heb ik vanwege mijn teruglopende hoorkwaliteit gemeld bij de huisarts veroorzaakt door leeftijd. Hij heeft na kort medisch onderzoek een verwijskaart voor een KNO arts bezoek uitgeschreven. Na het bezoek van de KNO arts is er o.a een hoortest uitgevoerd, en voorstel via de lokale zaken op het gebied van hoorzorg naar een technische oplossing voor beide oren te zoeken.

Ik ben toen willekeurig en erg onervaren op zoek gegaan naar een geschikte zaak in mijn woonplaats.
Daarbij loop je al direkt tegen een aantal problemen op zoals bij de ene zaak moet je een afspraak maken voor een intakegesprek, bij de andere sta je een tijdje voor de balie en is er geen medewerker in zicht, wel een heel groot bord dat je op bepaalde tijden kunt binnelopen, darabuiten alleen op afspraak. Ben toen maar naar buiten gelopen. Later in de week toch op een intakegesprek gegaan en alsof het zo moets zijn zit ik in de wachtruimte naast een oudere vrouw die een klacht heeft van haar hoortoestel want dat was kompleet uitgevallen. De mevrouw die mijn intake gesprek later zou houden treed op als hulp de klacht op te lossen. Omdat beide dames naast me zaten kon ik het gesprek goed volgen. Daarbij vertelde de medewerkster dat waarschijnlijk het kabeltje iets naar binnen het apparaat verplaatst was en dat zij zou proberen dit te repareren, hetgeen mij heel erg onlogisch lijkt. Zij is toen even weg gegaan en weer terug gekomen en de dame verteld dat wanneer het niet zou werken zij terug moest komen op de tijden dat de audcien aanwezig is ( 3 x week). Wat een service??????? Kabeltje los en geen audicien aanwezig bij de grootste hoorzorg zaak van Nederland. Daarna ben ik aan de beurt. Hoortest maken hoeft niet meer want KNO bericht wordt voor het gemak gebruikt inkl de vooraf ingevulde formulieren over mijn hoorsituatie. en al vrij snel komt een doosje op tafel waarin de normaal gebruikelijke toestellen zitten. Wanneer dit geopend wordt ligt er op een hoopje een aantal toesteldummys en losse draadjes en dopjes, er wordt dan even "gegraven "in dat hoopje en plots liggen er 3 modellen voor mijn neus waaruit ik kan kiezen. Voor het eerst kijk ik hierna neem het in de hand en vraag dan om meer info over de wijze van dragen en aanbrengen in het oor daarbij vindt ik dat het in oordopje makkelijk losgaat en in het geval dat ik dat in mijn gehoorgang zou stoppen losschiet van de aansluitdraad. Ik moet me niet voorstellen dat dit in mijn gehoorgang zit. Zij reageert er moet een andere oordop opkomen met een klikbevestiging. Dan kan ik nog kiezen tussen 3 vormen en kleuren, maar er wordt niet gesproken over Merk Type mogelijkheden prijs en andere specificaties van het toestel. Je krijgt ook niets mee als brochure of folder over deze toestellen heel erg vreemd. Dan wordt verder verteld dat er weer een afspraak moet komen met hun audiecien Stra cert.op een later tijdstip . Dus zou ik nu maar een keuze maken dan zou het toestel besteld worden en op het moment dat de audicien op afgesproken termijn verdergaat aan wezig zijn. Na het onderhoud met de audicien wordt het toestel dan ingesteld op mijn gehoor en ga de testperiode in van 3 weken. Na al die overweldigende ervaring heb ik besloten hier echt nog eens een nachtje over te willen slapen. Heb dus niets besteld en getekend en ben de winkel uitgelopen met een heel erge nare gevoel. Er was helemaal nergens over gesproken alleen maar voorbereidend verkoop gesprek . Ik was dan ook erg teleurgesteld over alles bovenstaande. Ik ben thuis nog eens de hele actie door mijn hoofd laten gaan en heb besloten naar een 2e zaak te gaan om de ervaring daar op te doen met dezelfde vraag. Verder heb ik zo goed en kwaad als het ging een financiƫle plaatje gemaakt voor het geval dat ik zou besluiten 2 hoortoestellen of een andere hoorzorghulp bijv voor TV zou aanschaffen. Bij het prijsplaatje voor alle Klasse apparaten inkl 25 % bijbetaling en hoogte van eigen risico komt er best een aardig bedrag naar voren, in elk geval meer als de dame bij het intake gesprek aan mij vertelde. Wie soort gelijke ervaring heeft neem deel aan de discussie zodat wij gezamenlijk dit eventueel onder de aandacht kunne brengen.

0 reacties

Geen reactie

Reageer