Consumentenbond.nl

Je eten: gezond of lekker?

• 15 maart 2020
  • 9 reacties
  • 396 Bekeken

Hoe belangrijk is gezond eten voor jou?
Of is het voor jou belangrijk dat het eten heerlijk is?

9 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Vragen zijn altijd in orde, dus mijn antwoord is dom. Ik wil gezond en lekker eten.

Omdat ik even dom ben als de heer L.J.F de Ruiter, geef ik hetzelfde domme antwoord: gezond èn lekker.

Trouwens: gezond=lekker. Andersom hoeft niet (dit is een slimme aanvulling).

Reputatie 7
Badge +7

Het klopt als een bus, lekker is niet altijd gezond. Kan je nagaan hoe dom ik ben. Maar ik ga er ook vanuit dat @Gebruiker1584298107 het allemaal serieus bedoeld heeft. En dan kan ik niet anders antwoorden dat gezond eten uiteraard voor mij belangrijk is. Maar het moet ook wel lekker zijn, dit ter voorkoming van allerlei alternatieve gerechten,  die mogelijk enorm (activistisch) gezond zijn, maar niet te pruimen zijn. Groet Leo.

Reputatie 7
Badge +6

Lekker is lang niet altijd gezond in mijn beleving . Ik eet redelijk gezond en heb daar niet veel moeite mee omdat ik veel gezond voedsel lust . Toch kies ik ook voor lekkere dingen waarvan ik weet dat het niet gezond is . Dat laat ik niet teveel worden en dat lukt prima. Met ongezond denk ik dan vooral aan teveel suiker en zout. De voedingsbranche heeft op dat gebied al meermalen beterschap beloofd zonder dat waar te maken . Tijd voor wettelijke regels naar mijn mening . Eigenlijk jammer dat overal wetten voor nodig zijn en gewone afspraken niet werken.

kun je junkfood betalen? of je wordt strikt gehouden aan je dieet?

Reputatie 6
Badge +4

ik snap de ‘of’ niet in je vraagstellingen. het is vaak appels en peren waar je naar vraagt. beide gezond, dat dan weer wel 😂

Reputatie 6
Badge +5

kun je junkfood betalen? of je wordt strikt gehouden aan je dieet?

Of bedoel je, kun je gezond en lekker voedsel betalen?

Je begrijpt me niet, maar ik begrijp je :)
dank je wel

Reputatie 6
Badge +4

ik begrijp je ook niet, zou je iets duidelijker kunnen zijn?

Reageer