Consumentenbond.nl
Vraag

juiste hoeveelheid tandpasta

• 1 april 2020
  • 4 reacties
  • 292 Bekeken

Wat is de juiste hoeveelheid tandpasta die je het best kunt gebruiken bij een poetsbeurt?

Op afbeeldingen van tandpastaverpakkingen staat vaak een foto van een tandenborstel waarbij de haren volledig bedekt zijn met tandpasta. Maar is dit wel nodig? Heb je ook voldoende aan een voor de helft of 3/4 gevulde tandenborstel met een zelfde resultaat? En is het bij een elektrische tandenborstel nodig om evenveel tandpasta te gebruiken als bij een normale tandenborstel voor hetzelfde resultaat? Bij een Braun Oral-B opzetborstel past helemaal niet zoveel tandpasta als op een reguliere tandenborstel. En moet je de tandpasta op de haren van de borstel leggen of is het beter om de tandpasta voor de helft tussen de haren van de borstel te drukken?  

4 reacties

Ik ken nog een oude truc en dat is de tandpasta niet met de lengte mee op de borsten doen maar dwars op de borstel.

Reputatie 6
Badge +5

Wat me op valt, dat het contactoppervlak van de tandenborstel kleiner is geworden en het gat in de tube tandpasta groter is geworden. Ik moet goed zoeken om in de winkel nog een redelijk grote borstel te krijgen. Ik heb namelijk minder werk voor de tandarts bij de grote borstel.

Reputatie 7
Badge +7

Ik denk dat één en ander ook afhangt van de tandenborstel inclusief de elektrische en van de tandpasta, want die pretenderen allen anders te zijn en voor verschillende doelen nodig te zijn.

Maar in het algemeen, bij tandarts.nl, bij flair.nl, enz. wordt genoemd tandpasta voor één keer ter grootte van een erwt. Helaas heb je ook verschillen in erwten. Maar veel tandpasta gebruiken voor een beter resultaat is niet nodig, mits het om het financiële resultaat van de fabrikant gaat. Groet Leo.

Inderdaad:

Deze erwt-tip van de heer de Ruiter is het ei van Columbus.

En, vergeet niet: zuinigheid met vlijt bouwt huizen als kastelen.

Reageer