Consumentenbond.nl

Klantprivacy bij Etos

• 9 december 2019
  • 2 reacties
  • 596 Bekeken

Badge
  • Nieuwe deelnemer
  • 8 reacties

Vandaag was ik bij een vestiging van Etos. Bij de kassa is een streep waar achter je je op moet stellen en dan is er zoveel ruimte over dat er andere mensen tussendoor kunnen lopen én dat je kunt lezen wat de persoon voor je koopt. De jonge vrouw voor mij kocht een zwangerschapstest. Ik vond het zelf ook niet nodig dat anderen weten wat ik koop en ik meldde dat aan de caissière: dat hier de privacy regels overtreden worden. Ze kon er verder niets aan doen en er waren al meer klachten over geweest, maar het hoofdkantoor koos ervoor er niets aan te doen. Vervolgens heb ik even contact gehad met de chatservice van Etos en daar deze zin uit gekopieerd:  “Zij zullen hier verder naar kijken, hier ontvang je geen terugkoppeling van”. En ook meldde de chatdame dat ze natuurlijk niet de klanten expres laten meekijken maar dat dat onvermijdelijk is.  Bijzonder, toch? Ik ga op zoek naar een andere drogist. 

2 reacties

Reputatie 6
Badge +5

Ik ben heel benieuwd of je een drogist met privacy vind.
Ik ken ze namelijk niet.

Reputatie 2
Badge +3

Ik zou niet weten wat voor regels er overtreden worden. Als je hier een probleem mee hebt, dan kun je misschien beter naar een apotheek gaan. Of nog beter online bestellen.

Reageer