Consumentenbond.nl

Koelkastjes in hotels bijna allemaal automaten

• 30 augustus 2018
  • 7 reacties
  • 515 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7
Noodgedwongen kunnen wij niet meer lange vakanties maken, en lang is dan vanaf een week. We hebben er wel wat op gevonden en maken nu arrangement tripjes, meestal 3 dagen in een hotel. De meeste grote hotelketens kennen ze wel. Er is ook een zekere korting op de prijs. Het is ons goed bevallen maar de laatste jaren ontdekten we dat op de hotelkamers bijna geen gewone koelkastjes meer aanwezig zijn. Er zijn hotels die dat helemaal niet hebben of nooit hebben gehad, maar daarover gaat het dan niet, de hotels die het wel bieden, hebben haast allemaal automaten koelkastjes. Dat zijn geen gewone kastjes met een deur, maar als een soort automatiek, je kan er geld in werpen en dan kiezen wat je wil hebben en dat wordt dan uitgeworpen. Dan wel vergelijkbare systemen. Waarom is dat, zou de vraag kunnen zijn, maar ik denk dat het zuiver commercieel is, in de oude kastjes konden de gasten zelf hun drank e.d. zetten, wat uiteraard veel goedkoper is in de supermarkt. Kan me de hotelier wel voorstellen, maar het is niet erg gastvriendelijk. Wat mij hindert is dat je dus ook geen medicijnen koud kan zetten, bijvoorbeeld insuline. Dat kon je in die oude kastjes makkelijk bewaren. Nu moet je er mee naar de receptie. Hoe makkelijk kan het zijn, toch geeft het problemen, de volgende dag zit er ander receptie personeel en die weten niets van jouw insuline. Duurt soms lang eer ze het gevonden hebben, als ze het al vinden. We hebben wel een oplossing, een appartementje, bungalow of huisje, daar is meestal een keuken met koelkast aanwezig, maar is toch anders.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Beste forumleden, dat van die koelkastjes die voor een groot deel nu moderne automaten zijn, is alleen maar lastig omdat je er niets in kan doen. En dan ging het mij niet eens om de supermarkt artikelen, maar veel meer om bepaalde medicijnen. Het is anderen niet opgevallen of maken er geen gebruik van, geen probleem voor mij, ik gaf zelf ook al wat oplossingen.
Reputatie 7
In die koelkastjes met alleen drankjes mag je eigenlijk geen andere dingen leggen, ze letten er niet altijd op maar ik heb eens in Zürich het geopende blikje voer van mijn hond en een tablet chocolade teruggevonden op het bureau met een keurig briefje erbij. Het was midden in de zomer, de chocolade was pasta en het hondenvoer durfde ik ook niet meer te geven.
Reputatie 6
Badge +5
Er zijn tegenwoordig hele kleine koelkastjes te koop.
Ook speciaal voor insuline.
Reputatie 7
Badge +7
Er zijn al een hele tijd zgn. tafelkoelkastjes te koop, rond 50 Euro. Maar die zijn toch nog tamelijk groot om mee te nemen, vooral naar hotels die dan wel van die automaten koelkastjes hebben. Inmiddels zijn er nog kleinere koelkastjes, maar toch heb je nog altijd een behoorlijk formaat bij je. Wel zijn er, ook niet nieuw, maar nu wel bij veel meer drogisten leverbaar, Diabetes etuitjes. Het zijn etuitjes die je makkelijk in je zak of tas kan doen. Er zijn diverse vakjes in de etui voor allerhande diabetes gereedschappen, de glucosepen, diabetespen, de diverse meters maar ook een vakje met en koelelement zodat je de insuline koud kunt houden. Ook bij diverse web-drogisten verkrijgbaar, even goochelen en de prijs rond een tientje. Veel succes ieder en groeten Leo.
Reputatie 6
Badge +5
Google maar eens op 'insuline koelkast'
Apparaatjes zo groot als een pennendoos.
Reputatie 7
Badge +7
Dank @Wortelstamper . De kastjes zijn steeds kleiner geworden. Maar mij is opgevallen dat je goed googelen moet, als je insuline koeltastjes googelt of insuline koelkastjes maakt een duidelijk verschil. Ik kwam bij de tastjes uit, voor kastjes dus duidelijk 'kast'neerschrijven. Maar er is nu dus keus genoeg. Groeten Leo.
Reputatie 6
Badge +5
@L.J.F. de Ruiter
Ik kwam er vrij snel uit via Google.
Vaak zet ik de zoekmachine over op "Afbeeldingen"
Met die resultaten laat ik me inspireren voor verdere zoekopdrachten.

Reageer