Consumentenbond.nl

Kosten kroon in GezondGids Oktober 2019

• 10 oktober 2019
  • 1 reactie
  • 160 Bekeken

In de GezondGids staat op blz. 48 een stukje over de kosten van behandeling door de tandarts. Er wordt verwezen naar een Tarievendocument van de Zorgautoriteit. Daarmee zou je kunnen controleren of je tandarts niet te veel in rekening brengt.

Op dat document staan 324 prijzen ! ! ! Twee handelingen gaan tegen de kostprijs en eentje "Naar gelang het stadium waarin tandheelkundige werkzaamheden verkeren.".
Hoe kan ik daar nu uit halen hoeveel een kroon kost? Wie snapt dit?

1 reactie

Reputatie 6
Badge +6
Geachte @Zorg_Han . Dat is inderdaad een ingewikkelde zaak. Het is gewoon moeilijk daar exact achter te komen. En dan nog veronderstel dat de Zorgautoriteit een bedrag aangeeft, een echt bedrag dus in gewoon geld. Dat kan je bij de tandarts heel wat anders gedeclareerd krijgen.
Mijn tandarts trekt zich er weinig van aan. Berekent wat hij (kennelijk) goed en nodig vindt. Ik krijg de rekening en die gaat naar de Zorgverzekering. Die betaalt alleen het tarief van de Zorgautoriteit, dat gaat dan dus van de tandartsrekening af en wat overblijft moet ik betalen. Ik ben voor testen, vergelijkingen enz., maar het is een leidraad. ik moet toch de tandarts betalen, en 10x een andere tandarts nemen is ook weer zo wat. Groeten Leo.

Reageer