Late ziekenhuis nota's

• 8 februari 2016
  • 33 reacties
  • 1615 Bekeken

Toon eerste bericht

33 reacties

Beste van Leuken,

Ik heb enkele tarieven van veel voorkomende ( rontgen)-onderzoeken gevonden via googelen. De codes zijn in dit geval geen " dbc-codes", maar codes voor "overige verrichtingen". Deze zijn ook te vinden op de website van de NZA. Het zijn vastgestelde maximumtarieven.

Reputatie 3
Badge +4

Beste allemaal, naar aanleiding van al jullie meldingen heb ik een artikel geschreven over late ziekenhuisrekeningen, lees hier het gratis artikel.

Vanaf vandaag is het ook mogelijk om je ziekenhuisrekening te controleren en te vergelijken (de database is nog niet compleet) in de Zorgkostenvergelijker.

Laten jullie weten of het gelukt is?

Beste Ramona_merkt_op

Mooi dat er iets hiermee gedaan wordt! Helaas werkt het eerst link (nog) niet.De tweede lijkt het wel te doen.

Reputatie 3
Badge +4
Ik heb de link bijgewerkt. Bij mij werkt de link, bij jou ook?
Mooiartikel! (De link is nu goed 🙂 )
Inderdaad irritant dat het zo lang duurt voordat je een rekening krijgt van het ziekenhuis.November 2014 heb ik mijn voet gebroken. Pas in maart/aprl 2015 kreeg ik de rekening. Dat verwacht je dan niet meer. Als ik naar de tandarts ga of met mijn auto naar de garage, heb ik ook binnen 1 of 2 weken de rekening. Waarom kan dat bij een ziekenhuis niet? Zeker als je wilt sturen op je eigen risico, moet dat toch kunnen?
Een Update voor mijn post van 5 december 2016.

Dit slepende verhaal blijft doorgaan!!!

Ik dacht dat deze zaak al achter de rug was…maar helaas. In het kort. Na nogal wat gedoe heb ik eindelijk en kopie van de rekening ontvangen van Boerhaave. Op 01-12-16 kreeg ik een mail met:

“Voor wat betreft het indienen van de nota geldt dat u deze na ontvangst kunt opsturen naar uw zorgverzekeraar. Deze zal een vergoeding aan u overmaken, waarmee u Famed kunt betalen. Mocht deze vergoeding lager uitvallen, dan kunnen wij als Boerhaave zorg dragen voor dit overige gedeelte. Op die manier hoeft u zelf geen kosten te maken voor het voldoen van de nota.

Hiermee hoop ik een van uw klachten te hebben verholpen. Naar aanleiding van de klacht omtrent de afhandeling van uw brief en bijbehorend antwoord wordt contact met u opgenomen.”

Ik heb de rekening opgestuurd naar Ohra en zijn hebben het niet vergoed. Ik heb Boerhaave en Famed hierover geinformeerd. “Komt niet voor vergoeding in aanmerking; betreft Ziekenhuis hulp”

Op 21-12-16 kreeg ik van boerhaave het volgende bericht:

“Dank voor uw e-mail. Uiteraard blijft de gemaakte afspraak staan: wat u niet vergoed heeft gekregen, hoeft u niet te betalen.

We betreuren het bij de Boerhaave nog steeds dat niet alles is gegaan zoals het hoort, maar deze belofte komen we natuurlijk wel na.

Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd en u kunt de nota met nummer 98361000199 hiermee als afgerond beschouwen.

Hartelijke groet,

Boerhaave Medisch Centrum”

Gisteren ben ik gebeeld door iemand die zegt dat hij van Famed was, maar volgens mij was het de heer de Graaf (spraak naam echt niet duidelijk uit en ik was zo overvallen door zijn bericht dat ik niet had weer gevraagd wat zijn naam was….zijn bericht. Wij gaan weer op nieuwe beginnen met de rekening.

Geen wonder dat ik geen vertrouw heb ik alles rondom de zorg!!!!

Update: Ik heb deze probleem nu neer geleegd bij mijn rechtsbijstandsverwerking. Zij gaan deze oppakken. Belachelijk dat het moet zo ver koment!
Beste Woodruff,

Graag zou ik met u in contact willen komen. Is het al opgelost?

Groet,

Marloes

Reageer