Levensduur accu's elektrische tandenborstels

• 31 maart 2021
  • 0 reacties
  • 33 Bekeken

Ik merk als consument dat de levensduur van de accu's van de verschillende elektrische tandenborstels die nu op de markt zijn, veel van elkaar verschilt.

Mijn ervaring was dat de accu's van de verschillende Oral-B elektrische tandenborstels die ik in het verleden heb gebruikt al na ongeveer een jaar bij tweemaal poetsen per dag hun capaciteit voor het grootste deel hadden verloren. Dit ongeacht het type en prijs van de betreffende tandenborstel. Op dit moment gebruiken mijn vrouw en ik beide een Philips Sonicare tandenborstel. Ons valt op dat de accu's van beide tandenborstels na twee jaar gebruik nog beschikken over een bijna volledige capaciteit.

Ik lees hierover weinig in de testen zoals in de laatste test die onlangs is gepubliceerd in de consumentengids van april 2021. Als koper vind ik dit een belangrijk aspect van een tandenborstel die redelijk tot zwaar mag worden meegenomen. In ieder geval meer dan de toeters en bellen zoals op de Oral-B IO die zeker niet door alle potentiële kopers kunnen worden gewaardeerd.

0 reacties

Geen reactie

Reageer