Beantwoord

Levensduur elektrische tandenborstels

• 28 February 2018
  • 32 reacties
  • 43530 Bekeken

Toon eerste bericht

32 reacties

Reputatie 6
Badge +6
Het voordeel is dat hij door het laden dan intern warmer wordt waardoor de poetsprestaties verbeteren.

Ga ik proberen! Kijken of mijn Oral B ook een boost krijgt.

@F. den Oudsten : dus het 'wegwerpen' doe je alleen zodra de batterijen niet meer ( of slecht) werken?
Reputatie 5
Badge +5
Uiteraard zijn testen op duurzaamheid bijzonder kostbaar vanwege het tijdsaspect, daarom moet de CB dit ook niet zelf willen doen.

Maar (en ik herhaal maar weer eens wat ik pakweg een jaar geleden ook al hier op het forum geplempt heb) waarom maakt de CB geen gebruik van de ervaringen van haar leden? Maak een simpele database met producten (auto's, eierwekkers, tandenborstels, noem het maar op), waarin consumenten zelf de gemiddelde levensduur van hun exemplaar kunnen aangeven? Dan krijg je na verloop van tijd vanzelf een inzicht in de kwaliteit per merk/model.
Reputatie 5
Badge +5
In antwoord op uw vier argumenten:

1) Je kunt bij de ontwikkeling van die database simpel wat velden toevoegen waarin je de reden van het defect aan kan geven.

2) Mankementen en prestaties kunnen gewoon door de CB getest en gepubliceerd blijven worden, beide oplossingen vullen elkaar aan.

3) Wat is er ondoenlijk aan als het voor auto's ook kan? Als sites als Tweakers en Kieskeurig databasekoppelingen aanbieden die realtime producten tonen, kan de CB dat toch zeker ook? Kwestie van enkele invulvelden toevoegen, zoals gezegd.

4) Zeker, maar als ik nu iets wil weten over de levensduur van een product moet ik 498 reviews door ploeteren, terwijl ik in één oogopslag wil kunnen zien of de Philips gemiddeld langer meegaat dan de Braun. Maar ook hier geldt weer: beide systemen sluiten elkaar niet uit.
Badge
Beste Bart Lucassen,

In de nieuwe Consumentengids nr.3 van maart 2018 een test van elektrische tandenborstels. Ik was benieuwd of deze keer de duurzaamheid getest en meegewogen was. Meerdere reviews gaan hierover. Ik plaatste er één over een Philips Sonicare na telefonisch contact met de Consumentenbond: zie hieronder...................
Binnen de 2 jaar fabrieksgarantie van de Philips “omruilservice” keurig een nieuw exemplaar ontvangen. Echter dit tweede exemplaar ging weer na 1 ½ jaar kapot. Ondanks de registratie van beide apparaten met uploads in “Mijn Philips” houdt Philips vast aan 2 jaar garantie na aankoop. Geen blijk dat zij instaan voor een levensduur van twee jaar voor het tweede exemplaar. Als coulance een kortingsvoucher voor de Philips onlineshop waarmee de prijzen hoger zijn dan elders.Voor een beroep op de wettelijke garantie, een deugdelijk apparaat zal toch minstens even lang als de fabrieksgarantie mee moeten gaan, verwijst Philips mij naar de verkoper (Bol.com). Dit vind ik niet redelijk, zij hebben mij dit tweede apparaat niet geleverd.

Vandaag krijg ik mijn geld weer terug voor de derde Philips Sonicare. Het verhaal van de heer Andeweg is 100% identiek en de frustratie eender. Al twee keer een nieuw apparaat van Philips gehad omdat het er mechanisch mee ophield binnen de twee jaar. De tweede werd niet vervangen maar alleen van een kortingsbon voorzien. Bij Bol vorig jaar mei een nieuwe besteld. Weer, nu binnen 1 jaar en 3 maanden, overleden met zelfde effect. Conclusie van BOL: onreparabel, u krijgt u geld terug. Dit is niet de oplossing waar ik op hoop. Ik verwacht dat een tandenborstel van deze prijs (166 euro) langer mee gaat dan 1 jaar en 3 maanden. Welk merk moet ik kopen nu ik echt geen Philips meer wil?
Alle antwoorden in dit draadje zijn niet relevant want gaan over de accu. Daar is niets mee mis de accu doet het na 2 jaar nog uitstekend. Mrechanisch is er iets mis waardoor er geen poetswerking meer wordt verkregen, alleen een hoop herrie. Alle drie de keren was het probleem identiek. Philips moet hiervan weten. Is dit een kwestie van bewuste veroudering? Beetje snel als het al binnen de 2 jaar gebeurt want nu moeten er telkens nieuwe apparaten worden verstrekt.

Het gaat dus niet om het geld maar om de duurzaamheid, of gebrek aan en het zoeken naar duurzamere alternatieven. Elektrisch poetsen blijft het beste. Moet ik dan toch maar over gaan op goedkope exemplaren en dan elke 1,5 jaar een nieuwe? Het stuit me echt tegen de borst.
Badge
grappig dat je het zegt. Nu het vertrouwen in Philips onder het vriespunt is gekomen, inderdaad net een OralB besteld. Ik ben benieuwd.
Badge
Ik vind het idee van zo'n database een hele goede. Immers in de database komen ook de grote getallen. Dus als iemand zijn apparaat mishandelt en alle anderen netjes er mee omgaan dan filtert die groep die misbruiker er wel uit.
Wat ik erg positief zou vinden van de database is dat je onafhankelijke input van de levensduur krijgt. Het verhaal van Andeweg en mijn eigen verhaal is zo één op één identiek, dat kan geen toeval zijn. Toch wordt de tandenborstel jaar na jaar tot beste koop gekozen en koper weer meer mensen dit product. Zonder de reactie van@Andeweg zou ik denken dat ik de enige ben die hier last van heeft, al begin ik na 3 kapotte tandenborstels natuurlijk ook nattigheid te voelen.
Badge
Ik vind het heel jammer dat deze test beperkt is tot Philips en Oral B. Het is een kleine wereld met te hoge prijzen. Geef dus andere bedrijven een kans zodat we wat scherpte in de markt krijgen.
Zelf gebruik ik al heel lang een Grundig sonische borstel. Geweldig apparaat dat 3 weken zonder tussentijds opladen blijft werken. Handig voor vakanties. Lader hoeft niet mee. Hij poetst ook goed. Model is echter wat ouderwets vormgegeven en jammer genoeg uit de handel genomen. Toch zijn er nog steeds borstels van Grundig en ook AEG.

Reageer