Longontsteking behandelen

• 11 May 2022
  • 3 reacties
  • 77 Bekeken

Bij mij (32F) is onlangs een longontsteking in beide longen geconstateerd. Overdag lukt het me goed, maar als ik 's nachts probeer te slapen, heb ik het gevoel dat ik stik, dus ik val pas in slaap als ik bijna flauwval van uitputting. Ik neem een ​​Medrol Dose Pack, Zithromax, Phenergan DM en een Albuterol-inhalator. Ik heb geprobeerd de hoestsiroop en de inhalator vlak voor het slapengaan te vermijden, omdat ik me zorgen maak dat ze me wakker houden. Moet ik een of beide voor het slapengaan innemen om te helpen? Kan ik nog iets anders doen?

3 reacties

Dit forum is niet de juiste plek om dit soort vragen te stellen. Met een dubbele longontsteking is geen enkel forum dat.

Het zijn wel heftige medicijnen waarje het over hebt. Stel deze vraag zo snel mogelijk aan je huisarts of desnoods aan je apotheker. Als je deze medicijnen niet van één apotheker hebt dan zou ik dat nog zelfs vandaag gaan vragen. Eventueel kun je terecht bij de huisartsenpost of bij de apotheek van een ziekenhuis die 24 uur per dag open is.

Reputatie 7
Badge +6

De inhaler is om luchtruimte in de borstkast te vergroten. Zithromax is antibioticum en Phenergan is een antihistamine, je gaat er van slapen. De rest is niet duidelijk waarom je die zou moeten slikken. Je moet proberen te slapen met het hoofdeinde schuin omhoog om de oppervlakte van je longen te vergroten. Liefst begin je zittend te slapen en glij je langzaam naar beneden. Als het erg is longfoto's laten maken via de huisarts en zuurstofsaturatie meten.

Reputatie 7
Badge +8

Het is inderdaad een samengesteld preparaat met stoffen die Jan aangeeft en ook een dosis acetyl salicyl, of te wel aspirine. Hoe kom je in godsnaam aan een dergelijke samenstelling. Dit is op recept, niet OTC (over the counter), er moet wel een goed onderzoek geweest zijn om dit voor te schrijven. Dit is niet iets voor dit forum, een strikt medisch forum kan ik me nog voorstellen, in elk geval van deskundigen. En daar moet je ook terecht, stel je vragen aan deskundige artsen.

Reageer