Medicijn dubbel betaald: bij apotheek en via eigen risico verzekering.

• 11 August 2016
  • 0 reacties
  • 191 Bekeken

Badge
Eind vorig jaar werd ik gebeld door de lokale Alphega Apotheek, ik moest enkele medicijnen zelf bij hun gaan afrekenen. De reden daarvoor was dat zij geen 100% vergoeding van de zorgverzekeraar zouden krijgen, daar ik op medische noodzaak van de huisarts specifieke merken voorgeschreven krijg. (de apotheek rekent extra ter handestellingskosten als ze een medicijn moeten bestellen!)Al met al lastig, vaak rekeningen van 50 euro die je ineens bij de apotheek moet betalen, en op de bon die ze mij dan meegeven word de medische noodzaak van een specifiek merk medicijn niet weergegeven want 'dat kan niet in ons computer systeem.. op de losse stickertjes op de doosjes staat het wel hoor''

Nou zou dat geen probleem zijn, ware het niet dat IZZ nu een deel van mijn medicijnen niet vergoed, maar onder mijn te betalen eigen risico schuift.Hun reden: als particulier hoor ik dit niet zelf in te betalen, dit hoort de apotheek door te sturen. Zij zeggen hier niets aan te kunnen doen, ik moet dit met de apotheek bespreken, die moeten hun dan maar weer bellen om het te bespreken. Maar de apotheek weigerd dit, zeggen dat dat iets tussen mij en mijn verzekering is, niet hun taak en hun kostbare tijd is te duur om dit op te lossen.

Aan het eind van de dag komt het er dus nu op neer dat ik mijn medicatie dubbel betaal.. 1x aan de apotheek, en daarna nog 1x via het eigen risico. Dus in plaats van een vergoeding krijg ik juist extra kosten als ik mijn rekening op deze manier indien.Heeft iemand dit zelfde probleem? Of een suggestie voor een oplossing?Dit loopt nu met honderden euros de spuigaten uit..

0 reacties

Geen reactie

Reageer