Merken zoals Dermolin of dr. Leenarts niet in tests?

• 12 april 2021
  • 2 reacties
  • 90 Bekeken

Wat is de reden waarom deze merken niet worden meegenomen bij testen? Ik bedoel o.a. zeep, deodorant. bodylotion, shampoo of andere verzorgingsmiddelen. Deze producten zijn gewoon te koop bij etos.

2 reacties

Badge +8

Hi @Gebruiker1604350513, dank voor je vraag! Bij elke test die de Consumentenbond doet, houden we rekening met hoe de markt in elkaar zit en welke modellen en fabrikanten populair zijn. Er verschijnen bij sommige productgroepen elk jaar honderden nieuwe producten, dus moeten we keuzes maken.

We streven ernaar om díe producten in de test op te nemen waarvan we verwachten dat ze interessant zijn voor zoveel mogelijk mensen. Om dat in te schatten, maken we gebruik van marktgegevens, zoals verkoopcijfers en de marktaandelen van de verschillende merken.

Beste Imke,

Oke dat begrijp is maar ik kan me niet voorstellen dat mensen niet steeds kritischer worden als het gaat om producten waar weinig tot geen parfum, alcohol of conserveringsmiddelen etc zijn toegevoegd? Reden temeer lijkt me om deze merken dan toch op te nemen bij het testen.

Reageer