Beantwoord

Milieuscores in de test van zonnebrandmiddelen

• 26 mei 2021
  • 3 reacties
  • 62 Bekeken

De Consumentenbond zegt op pagina 29 van de gids dat het ‘zorgen’ uitsprak over de milieu-impact van de geteste zonnebrandmiddelen.
Desondanks is er in de scoringstabel geen relatie te zien in de volgordelijkheid van de milieuscores. Dat komt doordat het aspect milieu maar voor 10% is meegerekend in de totaalscore.
Wel blijkt er - voor mij althans - zonneklaar uit de tabel dat het voor een heel redelijk bedrag mogelijk is om een op milieugebied beter scorend middel te maken dat ook op andere aspecten prima scoort.
Ik vind dan ok dat de Consumentenbond veel te gemakkelijk over de mededelingen van de fabrikanten heenstapt dat het allemaal heel moeilijk zou zijn.
De Consumentenbond kan hier denk ik meer bereiken door de methode te gebruiken dat, net zoals een gevaarlijk produkt nooit goed kan scoren, een milieuvervuilend product ook nooit beter zou mogen scoren dan de milieuscore.
Ik mag toch hopen dat dit volgend jaar de werkwijze zal zijn? Het wordt tijd.

icon

Beste antwoord door Isolda 23 juni 2021, 13:46

Hi @Harrie LPP Onze excuses voor de verlate reactie. Zoals aangegeven hebben wij jouw vraag uitgezet bij onze expert. De terugkoppeling willen wij graag met je delen: 

“Dank voor je feedback. Sinds twee jaar zijn wij bezig met de beoordeling van de milieu impact van zonnebrandmiddelen, waarbij we afgelopen jaar verschillende onderdelen hebben toegevoegd. Gezien de reacties op de relatie tussen milieu score en prestaties evalueren we hoe we dit volgend jaar gaan toepassen.”

Bekijk origineel

3 reacties

Ik ben benieuwd of ik ook een reactie op de vraag krijg.

Badge +8

Hi @Harrie LPP, ik heb je vraag  doorgestuurd naar onze expert. Het kan helaas even duren voordat je een reactie krijgt, maar we doen ons best om zo snel mogelijk bij je terug te zijn met een antwoord.

Badge +5

Hi @Harrie LPP Onze excuses voor de verlate reactie. Zoals aangegeven hebben wij jouw vraag uitgezet bij onze expert. De terugkoppeling willen wij graag met je delen: 

“Dank voor je feedback. Sinds twee jaar zijn wij bezig met de beoordeling van de milieu impact van zonnebrandmiddelen, waarbij we afgelopen jaar verschillende onderdelen hebben toegevoegd. Gezien de reacties op de relatie tussen milieu score en prestaties evalueren we hoe we dit volgend jaar gaan toepassen.”

Reageer