Consumentenbond.nl

Misleid door fysio Haarlem

• 21 oktober 2019
  • 9 reacties
  • 361 Bekeken

Waarschuwing! Ivm fysio Haarlem ! Er staat op de website contracten met alle verzekeraars. Dit is niet waar ! Op de website van Zorg en Zekerheid staat dat de Waarderweg in Haarlem vergoedt wordt. Ik heb via whats app op de website een afspraak gemaakt voor een Echo. De echo kon alleen op de Zuider tuindorpslaan . Direct al de volgende dag. Ik vertelde over de eerste 9 vergoedingen van mijn verzekering. Zowel bij whatsapp als bij intake. Kort daarna ontving ik een rekening van 122 euro Nu blijkt dat * van de Zuider Tuindorpslaan NIET vergoedt wordt. Dus bij Fysio Haarlem wordt men intern doorverwezen en er niet bijverteld dat u zelf voor de kosten opdraait. Ik zal mijn best doen zoveel mogelijk mensen hiervan op de hoogte te stellen want dit is niet eerlijk. Zijn er nog meer gedupeerden ? Dan hoor ik t graag

* [Verwijderd door beheerder i.v.m. privacygevoelige informatie]

9 reacties

Bijna alle zorgverleners werken op een misleidende manier helaas. Er zou meer controle hierop moeten zijn vanuit de zorgverzekeraars en de NZA.

In uw geval hadden ze moeten vertellen dat een echo helemaal niet vergoed wordt. De rekening kunt u  proberen in te dienen bij de zorgverzekeraar. Ook voor ongecontracteerde zorg zou er een vergoeding moeten zijn (in de  basisverzekering). Bij de aanvullende verzekering kunnen verzekeraars hun eigen voorwaarden stellen.  

Dit zet me toch een beetje aan het denken. Zou je dan altijd eerst je verzekeraar moeten raadplegen voor je bij een zorgverlener langs gaat?

@A. Deen , jouw opmerking is sarcastisch bedoeld veronderstel ik. Mijn mening is dat het raadplegen van je zorgverzekeraar niet nodig zou moeten zijn. En bovendien verwacht ik van de zorgverzekeraar geen betrouwbare informatie. Ik vind dat het de taak van de zorgverlener is aan te geven of iets verzekerde zorg is en of zij een contract hebben met jouw zorgverzekeraar.  

Reputatie 4
Badge +4

Ieder jaar is dat gedoe met die contracten.
Ik ben ook wel bij een fysio geweest die pas in juni wist of hij een contract voor dat jaar had.

@A. Deen , jouw opmerking is sarcastisch bedoeld veronderstel ik. 

Nee helemaal niet. Ik constateer dat je dat dus het beste maar kunt doen. Klopt dat dan niet?

Reputatie 7
Badge +6

Ja , Deen . Toen ik iets niet vergoed kreeg terwijl de zorgverlener beweerde dat het vergoed werd , kreeg ik ook van de verzekeraar als antwoord : Dan had je maar tevoren moeten bellen …….

Ja , Deen . Toen ik iets niet vergoed kreeg terwijl de zorgverlener beweerde dat het vergoed werd , kreeg ik ook van de verzekeraar als antwoord : Dan had je maar tevoren moeten bellen …….

Lijkt mij de enige logische conclusie tenzij je zwart op wit zet dat je het advies van de zorgverlener volgt en niet zal betalen als je verkeerd bent voorgelicht, mondelinge afspraak is ook een afspraak, filmen met de mobiel zou voldoende bewijs moeten zijn. Kijken of de zorgverlener daar aan meewerkt.🤭

Klopt, het is nodig dat wij als patient zelf eerst naar de website van onze zorgverzekeraars gaan om te kijken of de Fysio waar we heen willen gaan vergoedt wordt. Dat heb ik ook gedaan, daarom schreef ik in mijn tweede zin dat de Waarderweg in Haarlem vergoed werd. Ik had het dus eerst nagekeken. Als je dan als patient intern wordt doorverwezen naar een andere locatie, waar een andere therapeut blijkt te werken, wordt t wel heel moeilijk. Vooral als je de therapeut nooit gezien hebt. En dus niet kan weten dat je via dezelfde receptie wordt doorverwezen naar een therapeut die niet vergoed wordt.  De echo heb ik nooit gehad, daar de therapeut dat in mijn geval niet nodig vond. Kreeg gewoon oefeningen mee. De rekening van 122 euro is van twee gewone behandelingen. Inmiddels heb ik juridische hulp ingeschakeld. Deze is er van overtuigd dat ik in mijn recht sta en niet hoef te betalen. Ik hou u op de hoogte van t uiteindelijke resultaat. Dank voor alle reacties !!!!!!

Reputatie 3
Badge +5

Dank voor je update @M. Pinto! Ik hoop dat het snel opgelost wordt. En plaats gerust updates als je meer informatie hebt gekregen. 

Reageer