Consumentenbond.nl

Misleidende reclame Hoyalux Opticiens?

  • 9 oktober 2015
  • 3 reacties
  • 576 Bekeken

Misleidende reclame Hoyalux Opticiens

In een reclame van Hoyalux opticiens staat het volgende bij het vergelijken van “Traditionele varifocus” glazen versus “Hoyalux iD MyStyle V+ multifocaal” glazen.

Score “Traditionele Varifocus”

  • Breedte gezichtsveld: **
  • Stabiliteit tijdens bewegen: **
  • Breedte tussengebied: **
  • Snelle interactie: **
  • Leescomfort: **
  • Mate personilisatie: *
Score “Hoyalux iD MyStyle V+ multifocaal”

  • Breedte gezichtsveld: *****
  • Stabiliteit tijdens bewegen: *****
  • Breedte tussengebied: *****
  • Snelle interactie: *****
  • Leescomfort: *****
  • Mate personilisatie: *****
Hoe moet je dit lezen? Wat betekent dit? Hoe meet je dit? Of is het gewoon agressieve en misleidende reclame met eigen verzonnen score?

3 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Je kunt Hoyalux vragen om hun onderzoeksrapport en hoe deze beoordeling tot stand is gekomen. Of melden bij de Reclame Code Commissie. Maar die eerste optie, vragen om meer uitleg en hoe deze informatie tot stand is gekomen, zou mijn voorkeur hebben.
Heb 15 oktober via het formulier op hun site om een onderzoeksrapport gevraagd. Dus nu even afwachten.Op hun site vermelden ze wel hun adres, maar geen telefoonnummer. Dit is uiteraard wel te achterhalen. Maar waarom niet op hun site?
Reputatie 6
Badge +3
Vraag is wat traditionele varifocus glazen zijn. De meeste leveranciers leveren tegenwoordig minstens 4 type varificus glazen met steeds geavanceerdere technologie. Dan gaat het niet over coatings of lens materialen maar over de manier waarop de lenzen bril, gezichts- en oog specifiek gemaakt worden. Waarschijnlijk is dit een vergelijking met de meest eenvoudige varifocus glazen van 35 jaar geleden. Bovendien is het voor mij als consument lastig om vast te stellen in hoeverre e.e.a. zinvol is.

Reageer