Ik ben geen aanvullende verzekering voor tandartskosten en kreeg tot mijn verbazing van mijn zorgverzekering het bericht dat ik tandarskosten had die ik aan hun moest betalen.
Ik ben van mening dat dit niet correct is. Het is mij ook niet eerder gebeurd. Mijn zorgverzekering zegt dat zij alle rekeningen van de zorgleveranciers waarmee zij een contract hebben eerst betalen. Dit heb ik nog niet eerder gehoord. Ik ben al jaren niet meer verzekerd voor tandartskosten. Dus dit kwam voor mij uit de lucht vallen.
Bij navraag bij mijn tandarts kreeg ik te horen " Sinds het invoeren van de corona maatregelen is de tandarts verplicht alle facturen eerst aan de zorgverzekeraar aan te bieden. De zorgverzekeraar vergoed het gedeelte waarvoor de patiënt verzekerd is. Daarna factureert de tandarts de patiënt rechtstreeks voor het overgebleven deel.”
Ik vind het een hele vreemde gang van zaken, en ik vind dit ook een schending van mijn privacy. Mijn zorgverzekering heeft immers niets met mijn tandartskosten te maken, het gaat ze dus niets aan wat ik met mijn gebit doe. Bovendien kan ik niet meer reclameren mocht er iets fout zijn op de rekening, ik krijg de rekening bijna een maand na de behandeling.
Mijn vraag: Sta ik in mijn recht deze rekening niet te betalen aan mijn zorgverzekering en van hen te eisen dat zij deze terugsturen naar de tandarts?
Ook staat er plotseling een Covid toeslag op de rekening. Is dat correct
Beste antwoord door A. Deen
Bekijk origineel