Onder de zonnebank: doen of niet doen?

• 26 February 2018
  • 30 reacties
  • 4272 Bekeken

Toon eerste bericht

30 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ik heb geen enkele behoefte om naar een zonnebank te gaan. Omdat het zo schadelijk is vraag ik mij af waarom toch zo veel mensen het doen. Blijkbaar vinden zij een bruin kleurtje, ook in de winter, belangrijker dan hun gezondheid. In de zomer laat ik zonlicht ook met mate toe. Ik houd er absoluut niet van om in de hete zon te liggen bakken en ga daarom vaak pas na 15 uur naar het strand. Een uur later vertrekken veel mensen al en het is dan heerlijk om tot 21 uur of tot zonsondergang te blijven. Vaak heb je dan het hele strand voor je zelf in alle rust. Heerlijk.☺️
Reputatie 7
Badge +7
Daar heb je gelijk in @E.T. Wiersum. Vermijden is wat mij betreft beter, en ook in de zon zelf ben ik voorzichtig.

Vorig jaar ging ik echter met een last minute (3 dagen van te voren geboekt) van de kou hier, naar een warm zonnig land. Rustig opbouwen was lastig, omdat ik maar een week had, en dan wil je er toch op uit en genieten. Helaas voor korte duur, want toch weer die allergie. 😉

Dat alleen al bewijst voor mij hoe schadelijk de zon/zonnebank kan zijn, maar inderdaad, kwaad met kwaad bestrijden kan ik beter laten. Dankjewel voor je bericht!
Reputatie 7
Badge +6
Niet doen , Monique . Het staat inmiddels wel vast dat het linke soep is . Dus waarom zou je risico lopen ? Ook in de echte zon is niet ongevaarlijk . Daarom altijd goed insmeren en langzaam opbouwen. Maar ik moet toegeven dat kanker een rare ziekte is. Ik heb mensen gekend die alle riskante dingen deden om het te krijgen en het niet kregen . Maar andersom zie ik ook . Al met al beter onnodige risico-factoren vermijden naar mij mening.
Voor ijdeltuiten zo'n zonnebank. Nep bruin. Ziet er niet uit en is nog ongezond ook. Vreet vast ook nog stroom. Nee dank je. Als ik bruin wil worden ga ik wel naar buiten als dat nut heeft voor dat doel. Maar voor je lol onder zoiets te gaan liggen ? Dan liever wit het jaar door 🙂
Reputatie 7
Badge +7
Ik ga persoonlijk alleen onder de zonnebank als ik van het koude Nederlandse weer naar een warm zonnig land ga, maar alleen om even te wennen zodat ik zonne-allergie voorkom. Verder eigenlijk nooit, maar ik ben wel heel erg benieuwd of anderen naast een tintje krijgen ook andere redenen hebben om onder de zonnebank te gaan.

Reageer