Onycosolve bij bestrijden schimmelnagel

• 1 December 2021
  • 9 reacties
  • 244 Bekeken

Om schimmel nagels effectief te bestrijden wordt 'er onycosolve aangeraden, weet u er iets meer over

9 reacties

Als uw huisarts wat aanraadt kan hij u toch ook vertellen waarom. Of neemt u medisch advies aan van vreemden?

Op hun site staat dat Theeboomolie de werkzame stof is.
Dat is ook veel goedkoper verkrijgbaar.

Ik zou gewoon voor Micanozolnitraat gaan en werkt dat niet.
Naar de dokter.

De vraag die bij mij op komt, wie raad het product aan en hoeveel waarde heeft het advies?

Tegen schimmelnagels is vrijwel geen kruid gewassen omdat het zo slecht bereikbaar is.

https://en.wikipedia.org/wiki/Onychomycosis

Medications

Most treatments are with antifungal medications either topically or by mouth.[2] Avoiding use of antifungal therapy by mouth (e.g. terbinafine) in persons without a confirmed infection is recommended because of the possible side effects of that treatment.[19]

Medications that may be taken by mouth include terbinafine (76% effective), itraconazole (60% effective) and fluconazole (48% effective).[2] They share characteristics that enhance their effectiveness: prompt penetration of the nail and nail bed,[22] and persistence in the nail for months after discontinuation of therapy.[23] Ketoconazole by mouth is not recommended due to side effects.[24] Oral terbinafine is better tolerated than itraconazole.[25] For superficial white onychomycosis, systemic rather than topical antifungal therapy is advised.[26]

Topical agents include ciclopirox nail paint, amorolfine, and efinaconazole.[27][28][29] Some topical treatments need to be applied daily for prolonged periods (at least 1 year).[28] Topical amorolfine is applied weekly.[30] Topical ciclopirox results in a cure in 6% to 9% of cases; amorolfine might be more effective.[2][28] Ciclopirox when used with terbinafine appears to be better than either agent alone.[2] In trials, about 17% of people were cured using efinaconazole as opposed to 4% of people using placebo.[31] Although eficonazole, P-3051 (ciclopirox 8% hydrolacquer), and tavaborole are effective at treating fungal infection of toenails, complete cure rates are low.[32]

Hetgeen tot gevolg heeft dat er talloze huismiddeltjes zijn die fabuleuze succesrates beweren.  Die echter gebaseerd zijn op placebo effecten, natuurlijke op en neer gaan van dergelijke infecties en meer waarnemer bias, en niet serieus statistisch of zelfs maar wetenschappelijk onderzocht. ZIe ook de cochrane review: https://www.cochrane.org/CD012093/SKIN_are-topical-and-device-based-treatments-effective-people-fungal-infections-toenails

Reputatie 5
Badge +3

Het probleem  schimmelnagel is mij bekend. Bij de drogist zijn er middeltjes te verkrijgen, die zelfs na lang gebruiken niet afdoende helpen. Ook naar de huisarts geweest. Ja daar heeft hij wel wat voor. Maandenlang zware tabletten slikken en na 1 maand krijg je een test of je lever het wel aankan. En tussendoor niet drinken. Dus liever maar niet.

Wat doe ik nu. Ik heb bij de apotheek zalf gekocht wat als basis vaseline heeft en waar ook Ureum inzit. Dat gebruik ik nu enige tijd. En het lijkt positief.

Schimmelnagels zijn een zeer wijd verbreid fenomeen. Ik hoorde er voor het eerst over bij een zomerse voetbehandeling waar tot besluit mijn teennagels niet konden worden gelakt omdat ik schimmelnagels had en daarvoor mijn eigen nagellak moest meebrengen. Want het schijnt erg besmettelijk te zijn. 

Ik heb er zelf, en naar ik aanneem de meeste mensen, totaal geen last van. Ook bij internet schoenenleveranciers, die schoenen geretourneerd krijgen en daarna weer verkopen, wordt er met geen woord over gerept.

Of die schimmelnagels zich ook vroeger al voordeden is mij niet bekend, maar er zijn tegenwoordig middeltjes voor en dat brengt het in de aandacht. Na die schimmelnagelinfectie diagnose heb ik zoiets geprobeerd en vond het totaal onpraktisch omdat je meerdere malen per dag moet smeren.

Het is wat mij betreft een cosmetisch probleem, dat zich alleen voordoet in de zomermaanden wanneer je je met blote voeten in de buitenwereld begeeft. Onlangs vernam ik, dat schimmelnagels poreus zijn en zich daarin vocht ophoopt dat de vorming van schimmels bevordert. Omdat professionele pedicures in mijn buurt dun gezaaid en druk bezet zijn overweeg ik nu de aanschaf van zo'n fijnzinnig schuur- en slijpsetje dat in de bouwmarkt verkrijgbaar is en waarvan mij de naam even is ontschoten. Voor de zomermaanden dus. En niet alleen omdat schimmelwerende middeltjes dan wellicht effectiever zijn maar ook omdat zo'n setje nog voor allerlei andere karweitjes gebruikt kan worden.

Reputatie 4
Badge +4

Voor de huis-tuin- en keuken doe het zelver ;-)

https://omaweetraad.nl/gezondheid/schimmelnagels

Voor de huis-tuin- en keuken doe het zelver ;-)

https://omaweetraad.nl/gezondheid/schimmelnagels

Allemaal bullshit en onzin: Schimmel laat zich niet zo gemakkelijk uitroeien, zeker niet als het onder de nagel zit. Wellicht dat die ‘oplossingen’ een (tijdelijk) cosmetisch resultaat geven dat is iets anders dan genezen. Daarnaast geeft WP ook duidelijk aan dat er andere condities zijn die er op lijken maar het niet zijn:

Differential diagnosis

In many cases of suspected nail fungus there is actually no fungal infection, but only nail deformity.[19][20]

To avoid misdiagnosis as nail psoriasis, lichen planus, contact dermatitis, nail bed tumors such as melanoma, trauma, or yellow nail syndrome, laboratory confirmation may be necessary.[2]

Other conditions that may appear similar to onychomycosis include: psoriasis, normal aging, yellow nail syndrome, and chronic paronychia.[21]

Dus in die gevallen geldt dat je niet behandelt dat wat je denkt dat je behandelt, en dat is waarom ‘huismiddeltjes’ ook zo'n bullshit zijn: er is nooit onafhankelijke verificatie van zowel diagnose als ‘genezing’. Daarnaast heeft de uitspraak ‘mijn oma zegt’ heeft natuurlijk totaal geen waarde.

Reputatie 4
Badge +4

Niet gelijk in de gordijnen hangen joh;-)

Niet gelijk in de gordijnen hangen joh;-)

Nou we hebben met de coronawappies al véél te véél last van dergelijke ongecontroleerd verspreide gevaarlijke en baarlijke nonsens, ik ben niet van zins om me terug te laten sukkelen in de middeleeuwen door lieden die niet weten hoe verschrikkelijk alles toen was en dergelijke onzin propageren..

Dat is wat deze corona situatie leert (of zou moeten leren) Onzin propageren en verspreiden is niet een onschuldig en onschadelijk tijdverdrijf

Reageer