Consumentenbond.nl
Sneller internet en extra zenderpakketten? |

Vergelijk alles-in-1 providers en stap over. Tijdelijk €10 retour

Alles-in-1 icoon

ooglaseren: ervaringen gezocht

• 26 november 2014
  • 10 reacties
  • 3488 Bekeken

ik wil volgend jaar mijn ogen laten laseren.

ben het best zat om altijd maar lenzen of een bril te dragen.

wie heeft hier ervaring mee?

10 reacties

Ik snap dat je hier over aan het nadenken bent. Ik heb zelf een leesbril en dat continue op- en afzetten gaat op den duur toch een beetje irriteren.

Wat betreft ervaringen van andere consumenten: kijk eens naar deze reacties.

Waarom zou jij wel/niet je ogen gaan laseren? Ik ben zelf toch nog steeds bang dat er iets verkeerd gaat...
Reputatie 3
Badge +4
Beste K.S. Voogd,

Aanstaande dinsdag komt er een groot artikel over ooglaseren in de Consumentengids uit. Het artikel zal ook los verkrijgbaar zijn via onze app CB-kiosk. Ik hoor graag of je er wat aan hebt gehad!

ik wil volgend jaar mijn ogen laten laseren.

ben het best zat om altijd maar lenzen of een bril te dragen.

wie heeft hier ervaring mee?

Hoi ramona,

dankjewel

ik zal het zeker gaan bekijken

gr karin
Reputatie 3
Badge +4
Via deze link meer informatie: http://www.consumentenbond.nl/actueel/nieuws/2015/informatievoorziening-ooglaserklinieken-kan-beter/

Laat je nog weten of je er echt voor gaat? Benieuwd naar je verhaal!
Hoi hoi,

nee ik denk dat ik toch bij lenzen hou.

en wie weet over een paar jaar gewoon een bril ga dragen.
Als ik U was zou ik er heel goed over nadenken, mijn ene oog is in 2000/2001 in het oogziekenhuis gelaserd omdat ik -7 had en met het andere oog +3, het was niet meer te doen met zien, te groot verschil.

In de loop der jaren is het hard achteruit gegaan, ik ben afgelopen vrijdag naar het oogziekenhuis geweest omdat ik allemaal rare vlekken en sterretjes zag, blijk ik nog maar 10% zicht in dat oog te hebben en de diagnose (ff papieren pakken dat ik niets uit mijn duim zuig) is dat ik achterste glasvochtloslating heb.

Dat gaat vaak gepaard met zwevende vlekjes, lichtflitsen en leidt in sommige gevallen tot verminderd zicht. Er kan zelfs een grote zwevende vlek of waas ontstaan, er kan door een scheurtje zelfs een netvliesloslating optreden.

Het gaat te ver om nu hier heel het formulier uit te typen, misschien dat U eens op internet kunt zoeken wat het is. Of denken lamaar, neem wel een bril en lenzen.

Volgens de arts kan het geen kwaad, ik zie constant een grote zwarte vlek heen en weer bewegen en als migraine patiente wordt ik er plat gezegd helemaal gestoord van.

Het vreemde is dat de arts zegt dat het geen kwaad kan maar zodra het erger wordt moet ik de eerste hulp bellen zodat ik direct terecht kan (dag en nacht).

Heb er zo mijn vraagtekens bij maar weet zeker dat het door het laseren komt want toen hadden ze nog niet de techniek van nu en er kon op 2 manieren gelaserd worden en denk dat ze bij mij de verkeerde manier hebben genomen.

Er zullen genoeg mensen zijn bij wie het goed is gegaan en die tot hun dood geen problemen hebben maar helaas, er zijn ook zulke gevallen zoals ik.

Als ik het vantevoren had geweten..........

Sterkte met de beslissing

Met vriendelijke groet
Ik heb zo'n 15 jaar geleden mijn ogen laten laseren in Gent, Belgie. Er is toen bewust gekozen om 1 oog iets minder scherp te laseren, zodat ik niet al heel snel een leesbril nodig zou hebben. Ik kreeg 6 maanden gelegenheid daaraan te wennen, lukte me dat niet, dan zou men alsnog het oog op de juiste scherpte laseren.

Ik heb er ongeveer een maandje aan moeten wennen en ben er nu nog steeds dolblij mee. Ik heb nauwelijks klachten gehad. Nu nog steeds heb ik alleen een leesbril nodig bij kunstlicht en omdat het wat minder inspannend is. Maar in de supermarkt of restaurant, ik heb er niet eens een in mijn tas zitten.

Ik zou het zo opnieuw doen. Ben inmiddels bijna 59. En heb vanaf mijn 12e een bril gedragen, ben op mijn 18e overgestapt op lenzen. Het blijft fantastisch om 's ochtends wakker te worden en meteen alles scherp te zien, nooit te hoeven zoeken na het zwemmen waar mijn badlaken (was knaloranje) ligt en niet bang te hoeven zijn om met mijn hoofd onder water te gaan in zee.

Ik zou het iedereen aanraden, maar informeer eerst goed naar de kliniek waar je naartoe gaat!
Ik twijfel nog weleens,vooral omdat het nogal prijzig is.

vandaag weer over gesproken met mijn zus en met mijn man.

ze vinden allebei dat ik ervoor moet gaan.

denk dat ik toch hard ga sparen

gr karin
Ik heb twee jaar geleden mijn ogen laten laseren,. femtolasik met wavefront. Aanleiding was dat ik op het punt stond een nieuwe bril te kopen met een leesstukje erin. Ik ben nu 50 jaar en had min 6 beiderzijds met cylindrische afwijking. Lenzen kon ik al jaren niet goed meer verdragen behalve zachte lenzen, maar vanwege mijn cylindrische afwijking kreeg ik minder zicht.

Ik heb er lang tegen aan zitten hikken, maar toen mijn vriendin mij succesvol voor ging heb ik het ook laten doen. Nu heb ik twee bionische ogen 🙂 . Het nadeel vind ik wel dat ik b.v. nu om een splinter te verwijderen een leesbril nodig heb feitelijk nog liever een loep. Ook heb ik veel meer last van droge ogen en moet ik regelmatig druppelen. Als ik droge ogen heb, dan zie ik schaduwen op bijvoorbeeld verkeersborden. Toch vind ik het heel erg fijn geen bril meer nodig te hebben, maar als je bekend bent met droge ogen dan zal je na het laseren er aanmerkelijk meer hinder van ondervinden en dan zie je soms schaduwen bij het lezen. Een leesbril voor het lezen van de krant heb ik nog steeds niet nodig wat mij door de oogarts wel was voorgespiegeld voor de behandeling. Daar zal ik echter binnenkort net als iedereen niet onderuit komen.
OkÉ Jaring,

Wel erg balen dat u zulke last heeft van droge ogen.

Er is een andere lasertechniek mogelijk als je erg last heb van droge ogen als ik het goed begrijp.

de trans prk denk ik dat het gaat worden.

Ik ga À.s zaterdag met mijn man naar de open dag in Utrecht naar de Bergman clinics.

Als het allemaal kan dan wil ik eind mei behandeld worden.

Ben erg benieuwd.

Mvg Karin

Reageer