Oogmeting bij opticien: klopt jouw meting altijd?

• 30 October 2018
  • 27 reacties
  • 15767 Bekeken

Toon eerste bericht

27 reacties

Badge
Als consument kies je bij aanschaf van artikelen zeer zeker op de voorwaarden.
Nu heb ik een bril gekozen van Eyes + More want daar kun je, zonder mitsen en maren, binnen 90 dagen je bril weer inleveren, mocht deze niet bevallen.
Ook nu weer is de verkoper van een artikel welke ik heb aangeschaft weer niet opgenomen in het onderzoek, en dat steekt mij.
Overigens zijn ze nu nog bezig om mijn bril in orde te maken omdat ik klachten had.
Dus wel tevreden over de service tot nu toe.
Reputatie 7
Badge +5
Specsavers: ik bleef vreemd beeld houden bij dichterbij zien.
2 maal terug geweest, na 6 maanden en een 1 jaar en mijn ogen bleken goed gemeten.

3e maal toch maar weer terug na 2 jaar en iemand kwam op het idee om de bril te meten, daar was het laatste stuk leesdeel niet ingeslepen.

Eerst werd er nieuwe glazen met dezelfde sterkte aangeboden, op mijn opmerking: we zijn nu 2 jaar verder, werd besloten om een nieuwe meting met nieuwe glazen te verwezenlijken.
Goede gratis oplossing.

Bij Eye Wish wordt de afstand tussen je ogen met een apparaat gemeten, je moet naar een rode stip kijken, dit ging te snel en de afstand bleek later te klein, de scherpte lag bij beide glazen te ver naar binnen.

Jaren later naar een andere lokale opticien en deze deed alles met de hand, check dubbelcheck, prima.
Nu bij een lokale optometrist en hier ook check dubbelcheck.

Lokaal iets duurder, je hebt ook lokaal heel erg luxe dure brillenleveranciers die hetzelfde doen, maar nu in het geheel geen problemen meer en zeer goede heldere dunne glazen en licht montuur.
Voor mij geen keten meer, de zogenaamde korting via de zorgverzekeraar lijkt een wassen neus, iedereen krijgt korting die uiteindelijk geen korting meer is, de inkomsten van het bedrijf moeten uit de lengte of uit de breedte komen uiteraard, dus lijkt de controle op de producten minder en de kwaliteit minder.

Bij eyes + more zeer goede voorlichting na mijn vraag over hun metingen en kwaliteit glazen.
Zie ons als leuke modebrillen waar je goed mee kunt kijken, u heeft meer brillen in meerdere mode uitvoeringen voor minder geld.
Maar als u een heel precieze beeldscherm of precies verlopende multifocale bril zoekt met zeer heldere glazen? Dan kunnen wij dat u niet bieden.

Bij Hans Anders gekeken en daar kwam net iemand terug met een nieuwe bril en melde, ik zie allemaal cijfers en letters onderin het glas, heel lastig om goed te kijken.
Het antwoord, dit is normaal en bij alle brillen.
Ik ben direct weer naar buiten gelopen.

Even ter nuance, ook ketens kunnen goede filialen hebben hoor ik uit mijn omgeving, het hangt dan af van het personeel wat daar aanwezig is.
Goed opletten moet je overal.

Reageer