Oorproblemen, wie heeft ze niet.
Ik wel en dat is best irritant, zeker als er bacteriën aan te pas komen. Ik heb tinnitus en hoor ook niet zo best, daar is redelijk mee te leven maar toch.
Nu heb ik de laatste jaren last van ontsteking in het middenoor, een loopoor is nog het beste te vergelijken. Het is moeilijk te stoppen dat lekken en zelfs een groene ziekenhuis bacterie heeft de revue ook al eens gepasseerd. Ik probeer mij voor te stellen wat nu de aanleiding is van deze overmacht van bacteriën, zodat ik mij daar op kan voor bereiden.
Mij valt op dat ik moeilijk kan klaren aan één oor, de buis van Eustatius doet niet goed haar werk volgens mij. Dit zou een oorzaak kunnen zijn dat ik een knappend geluid hoor, wat resulteert in een loopoor. Een andere keer is het door de druk, mijn trommelvlies geperforeerd waarna weer loopoor en die bacteriën weer natuurlijk.
Ik heb alcohol bórico en dat schijnt preventief te helpen, het maakt je oor goed schoon in ieder geval...misschien wel "te schoon”. Ik zit te denken voor goede neusspray om in ieder geval die buis goed schoon te houden en voor goede werking.
Mijn vraag is dan, zijn er mensen die dit probleem herkennen...en wat is de aanpak om hiermee om te gaan. Ik hoor dus graag reacties, het blijft een vervelend probleem.