Consumentenbond.nl

Orthodontie tot 18 jaar via Tand Beter en Tand Best van VGZ/Unive

• 22 december 2019
  • 0 reacties
  • 176 Bekeken

Beide tandartsverzekeringen bieden orthodontievergoeding voor onder de 18 jaar. De duurste, de Tand Best, heeft een vergoeding van 100% tot €2500 gedurende de hele looptijd, maar heeft een wachttijd van 1 jaar ( ook voor kronen etc.) De goedkoopste, de Tand Beter, heeft een vergoeding van 100% tot €1500 gedurende de hele looptijd, maar heeft geen wachttijd! Deze tandpolissen zijn gratis voor het meeverzekerde kind. De prijzen zijn verschillend bij VGZ en Unive,  aar de verzekeringen lijken identiek. Bij Univé zijn deze pakketten duurder, maar ze zijn wel te combineren met de Univé Zorg Select polis ( een goedkope Budget  naturapolis, maar met toegang tot dezelfde ziekenhuizen als de gewone naturapolis ).

Unive Tand Beter €29,95      VGZ Tand Beter €22,50 ( met korting €21,37)

Unive Tand Best €47,95        VGZ Tand Best €44 ( met korting €41,80) 

Univé basis polis Zorg Select 107,95  en VGZ goedkoopste basis polis VGZ Ruime Keuze €119,95 ( met een collectieve korting, bijv. Rivas , wordt dit €115,15) .

Conclusie: als mijn kinderen in 2020 orthodontische hulp nodig zouden hebben , zou ik kiezen voor de Tand Beter. Dan zou ik de VGZ Ruime Keuze kiezen met de VGZ Tand Beter met collectieve korting van een thuiszorgorganisatie ( NB het lidmaatschap wordt het eerste jaar door VGZ vergoed) ) €115,15+21,37=€136,52.  Zie bijlage.

Als mijn kinderen echter pas in 2021 gebruik gaan maken van orthodontie, dan wordt de keuze moeilijk. Immers een jaar extra betalen van Tand Best kost meer dan €500. Maar de kans bestaat dat in 2021 een wachttijd voor beide verzekeringen geldt.

0 reacties

Geen reactie

Reageer